ساماندهی گاراژ‌های ضایعات در قم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری قم از اجرای طرح ساماندهی گاراژ‌های ضایعات در سطح مناطق هشتگانه با جمع‌آوری ۲۳ انبار ضایعاتی خبر داد.

احمدرضا شفیعی،مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده از سطح شهر اظهار داشت: موفق انتقال آهن‌فروشان از سطح شهر به شهرک صنوف که بر اساس مطالبات فراوان و مستمر شهروندان و مشکلات ترافیکی و سدمعبری ناشی از این‌گونه فعالیت‌ها در سال‌های گذشته اجرائی شد که خوشبختانه در این طرح توفیقات خوبی را شاهد بودیم.

وی در خصوص تشریح برنامه‌ها و اقدامات اجرائی مربوط به ساماندهی و برخورد قانونی با فعالیت‌های غیرمجاز گاراژ‌های ضایعاتی شهر افزود: در این مرحله طرح ساماندهی و انتقال گاراژ‌های ضایعات به دلیل تهدیدات و آسیب‌های فراوان زیست‌محیطی و بهداشتی در شهر در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اهمیت اصول بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی در شهر، شهرداری قم اقدام به اجرای فاز نخست طرح ساماندهی انبار‌های ضایعاتی در سطح مناطق هشتگانه و در بافت‌های مسکونی و محدوده شهری نموده است.

وی با تأکید بر اینکه این طرح بر اساس درخواست‌های مکرر شهروندان و به دلیل فعالیت‌های غیربهداشتی و آلودگی‌های زیست‌محیطی و همچنین نارضایتی‌های فراوان عمومی ناشی از آن در برخی از مناطق شهری و با تعاملات ارزنده قضایی و انتظامی در این خصوص و پس از نشست‌های مشترک استانی و داخلی اجرائی شد، گفت: نسبت به عملیاتی کردن طرح بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده مطابق فرایند‌های بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و پس از صدور اخطار‌های قانونی نسبت به پاک‌سازی محل و انتقال ضایعات به خارج از محدوده شهری اقدام می‌شود که از زمان آغاز طرح تاکنون تعداد ۲۳ انبار ضایعاتی در سطح شهر اعمال قانون شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: از کلیه مالکین و متولیان گاراژ‌های ضایعات تقاضا می‌شود ضمن هماهنگی و مراجعه به سازمان مدیریت پسماند شهرداری جهت سیر مراحل قانونی، نسبت به تعیین تکلیف موضوع و ساماندهی واحد صنفی خود با رعایت حقوق شهروندی و احترام و تمکین از قانون در جهت سلامت عمومی و مشارکت مؤثر در این امر مهم گام مؤثر و ارزنده‌ای در ارتقا سطح سلامت عمومی بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.