واکنش مقامات افغانستان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

مقامات افغانستان و پاکستان جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بویژه مردم غزه را محکوم کرد.

وزیر امور مهاجران طالبان، حمله رژیم صهیونیستی به فلسطینیان باریکه غزه را عملی غیرانسانی و بر خلاف همه‌ موازین بشری خواند.

خلیل الرحمن حقانی، وزیر مهاجران و عودت‌کنندگان طالبان در واکنش به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان گفت: این رژیم باید هرچه سریعتر حملاتش را به باریکه غزه متوقف کند.

حقانی گفت: "صهیونیست‌ها بیت‌المقدس را به طور علنی اشغال و به شعائر اسلامی توهین کرده اند و مسلمانان نباید ساکت بنشینند."

در همین حال  سناتور مشاهد حسین سید، رئیس کمیسیون امور دفاعی مجلس سنای پاکستان، همدستی آمریکا و متحدان غربی آن با رژیم اسرائیل در جنگ غزه را "جبهه سرکوب" توصیف کرد و گفت: محور مقاومت در برابر جبهه سرکوب مقاوم‌تر عمل کرده‌است و سبب شد تا طرح آمریکایی-صهیونیستی خاورمیانه جدید منهای فلسطین دفن شود.

وی در مقاله‌ای که در روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون منتشر شد، به تشریح پیامدهای راهبردی ناشی از "طوفان الاقصی" پرداخت و افزود: هیچ صلح یا ثبات پایداری در خاورمیانه  (غرب آسیا) بدون یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس امکان پذیر نیست.

در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش  از ۲۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۵۵ هزار نفر  دیگر زخمی شدند.

برچسب ها: طالبان ، فلسطین ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار