واکنش طالبان به قطع‌نامه‌ شورای امنیت

وزارت خارجه‌ طالبان در واکنش به قطع‌نامه‌ اخیر شورای امنیت سازمان ملل نسبت به تعیین نماینده‌ ویژه دیگری از سوی دبیرکل این سازمان در امور افغانستان مخالفت کرد.

وزارت خارجه‌ طالبان درباره‌ قطع‌نامه‌ اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار تعیین نماینده‌ ویژه از سوی دبیرکل این سازمان در امور افغانستان است، ابراز نارضایتی کرده است و گفت: طالبان بار دیگر تأکید می‌کند که تعیین یک نماینده‌ ویژه اضافی برای افغانستان در حضور مأموریت ویژه سازمان ملل متحد (یوناما) غیرضروری تلقی می‌شود، زیرا واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد که افغانستان کشور درگیر منازعه نیست.

نمایندگان ویژه نه تنها هیچ درگیری را در تاریخ معاصر افغانستان و جهان حل نکردند، بلکه با تحمیل نسخه‌های خارجی اوضاع را پیچیده‌تر کردند. 

طالبان از سازمان ملل تقاضا کرد در هر تصمیمی که مربوط به افغانستان است، واقعیت‌های موجود را در نظر بگیرد و تحت تأثیر هیچ طرفی قرار نگیرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز برای اجرایی‌شدن توصیه‌های گزارش ارزیابی هماهنگ‌‌کننده‌ سازمان ملل قطع‌نامه‌ای را با ۱۳ رأی موافق و دو رأی ممتنع از سوی نمایندگان روسیه و چین تصویب کرد.

برچسب ها: طالبان ، شورای امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.