برگزاری سومین رویداد ملی «روایت حبیب» با عنوان روایت «جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی»

نشست خبری سومین رویداد ملی «روایت حبیب» با عنوان روایت «جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی» یکشنبه ۱۰ دی ماه برگزار شد.

سیدمهدی ابطحی، دبیر رویداد «روایت حبیب» در نشست خبری سومین رویداد ملی «روایت حبیب» با عنوان روایت «جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی» گفت: حوزه هنری در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی قصد دارد با هدف تبیین شاخص‌های مکتب این شهید بزرگوار و مشارکت با فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، در قالب سومین رویداد «روایت حبیب» برنامه‌های خود را در ۴۰ نقطه ایران و در ۴۰ زورخانه کشور به صورت همزمان برگزار کند. این زورخانه‌ها در ۹ شهرستان و ۳۱ مرکز استانی قرار دارند که پیوست فرهنگی هنری دارند.

وی افزود: همچنین همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم و شب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مجموعه برنامه «شب خاطره» حوزه هنری با عنوان «روایت جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی» با حضور هم‌رزمان سردار، ورزشکاران و پهلوانان ورزش‌های باستانی برگزار می‌شود.

ابطحی عنوان کرد: آن‌چه که در این رویداد خواهیم دید برنامه «شب خاطره» است که با محوریت بیان خاطره درباره شخصیت حاج قاسم خواهد بود و ۳ هم‌رزم شهید سلیمانی و افراد دیگر به خاطره گویی خواهند پرداخت. همچنین، اشعار سروده شده درباره شهید سلیمانی نیز در اختیار مرشد قرار خواهد گرفت و گروه‌های نقالی، پرده‌خوانی، سرود و خواننده‌ها به اجرای برنامه می‌پردازند. همچنین در هر استان، آیین رونمایی از تولیدات فرهنگی و هنری آن منطقه که مرتبط با مکتب شهید سلیمانی و خاطرات این شهید بزرگوار است همچون تولیدات مکتوب، تصویری و هنر‌های تجسمی که در سال گذشته در مراکز استانی حوزه هنری تولید شده‌اند، برگزار می‌شود.

دبیر رویداد «روایت حبیب» اضافه کرد: اهدای نشان پهلوانی به خانواده معظم شهدای مدافع حرم و مراسم گلریزان برای آزادی تعدادی از مادران زندانیِ جرایم مالی غیرعمد نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در رویداد است. آن‌چه که امسال داریم شبکه توزیعی از تولیدات مراکز هنری در ستاد مراکز استانی حوزه هنری است که در این مجموعه برنامه، این محصولات رونمایی و اجرا خواهند شد.

ابطحی گفت: خوشحال هستیم با فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای همکاری داشتیم. آن‌چه در زورخانه دیدیم چیزی جز هنر نبود و هر آن‌چه در هنر‌های تجسمی دنبالش بودیم در زورخانه دیدیم و امیدواریم این حضور مشترک، تولیدات خوبی در آینده به همراه داشته باشد. محصولات تجسمی و تصویری که سال قبل تولید شده بودند، در قالب مجموعه نرم‌افزاری گردآوری شده و در اختیار مراکز استانی قرار گرفت تا شبکه توزیعی در این زمینه ایجاد شود. حدود ۱۵۰ اثر متفاوت در این نرم‌افزار موجود است و برای استفاده بهینه، هفته گذشته بین مراکز استانی توزیع شد.

وی در توضیح این که چرا عنوان «جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی» برای این رویداد انتخاب شده است، گفت: عکسی از حاج قاسم با لباس پهلوانی در نوجوانی منتشر شده بود که بخشی از این عنوان را در بردارد، اما با توجه به جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه، استفاده از واژه جهان پهلوان سلیمانی که تعبیر کننده این واقعیت است که ایشان مرام پهلوانی را از مکتب امیرالمومنین علیه السلام فراگرفته و تا پایان عمرش نیز به این مکتب پایبند بوده است، انتخاب شد.

سیدحسن سبزواری، نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز در سخنانی عنوان کرد: ورزش زورخانه‌ای تنها یک ورزش نیست بلکه یک تاریخ و فرهنگ است. در یکم آذر ماه مدال آوران بازی‌های آسیایی دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که در آن دیدار، رهبری تاکید داشتند که این ورزش باید احیا شود. در راستای مشارکت این فدراسیون با حوزه هنری، تفاهم‌نامه‌ای داشتیم که همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم در ۴۰ زورخانه کشور برنامه داشته باشیم که به اعتقاد ما، برگزاری مشترک این رویدا در واقع لبیک به فرمایشات رهبری است و در وهله دوم گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم با عنوان جهان پهلوان سلیمانی خواهد بود.

وی بیان کرد: در کنار این‌ها، شب میلاد حضرت زهرا علیهم السلام آیین اصیل و سنتی گلریزان داریم که بر این اساس پهلوانان و آحاد ورزشکاران گردهم می‌آیند تا مادرانی که با جرایم غیرعمد در زندان هستند آزاد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار