پوشاندن تنه ۲۷ هزار اصله درخت با خمیر بردو برای جلوگیری از آفات در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهرداری مشهد گفت: به تناسب گونه‌هایی که شناسایی کردیم و میزان اعتبارات قصد داریم تنه ۲۷ هزار اصله درخت را در ۸۵ معبر اصلی و ۲۰ بوستان بزرگ برای جلوگیری از آفات بپوشانیم.

حامد فیض‌الهی در خصوص پوشاندن تنه درختان برای جلوگیری از آفات اظهار کرد: برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی تنه درختان در تابستان و ترک و شکاف آن‌ها به دلیل نوسانات دما و یخ‌زدگی در زمستان با مشورت با اساتید دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات به روشی رسیدیم.

وی افزود: این آسیب‌ها روی تنه درختان موجب می‌شود عوامل بیماری‌زا و آفات به داخل تنه درخت نفوذ پیدا کرده، هم درخت را تضعیف کند و هم محلی برای تجمع و افزایش آفات و بیماری‌ها باشد، برای جلوگیری از این آسیب‌ و پوشش ترک‌های روی تنه درختان از خمیر بردو استفاده می‌کنیم. این روش چند سال است در مشهد انجام می‌شود. خمیر بردو ترکیبی از سولفات مس و آهک بوده که تایید شده و می‌توانیم روی تنه درختان استفاده کنیم.

فیض‌الهی بیان کرد: این روش بیشتر روی گونه‌هایی مانند صنوبر، نارون، زبان‌گنجشک و توت که بیشترین خسارت از آفات و بیماری‌ها را می‌بینند انجام می‌شود. در طی چند سالی که این روش انجام شده مفید بوده؛ زیرا توانسته بسیاری از درخت‌های ما که در حال زوال و ضعیف شدن بودند را نجات دهد و از هجوم آفات جلوگیری کند.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهرداری مشهد عنوان کرد: به تناسب گونه‌هایی که شناسایی کردیم و میزان اعتبارات قصد داریم تنه ۲۷ هزار اصله درخت را در ۸۵ معبر اصلی و ۲۰ بوستان بزرگ برای جلوگیری از آفات بپوشانیم. بهترین زمان انجام این کار از اواخر آذر تا ابتدای بهمن است که اکنون در حال انجام این کار هستیم.

برچسب ها: تنه درختان ، آفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار