تسهیلات قرض‌الحسنه راهی برای کمک به افزایش ضریب نفود صنعت بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در مجموع انعقاد قرارداد همکاری بین بیمه مرکزی و بانک قرض‌الحسنه کمک به افزایش ضریب نفود صنعت بیمه و توسعه بازار خواهد کرد.

در مراسم انعقاد قرارداد بیمه مرکزی و یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه بنیادی مدیر طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: امروز را می توان به روز توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در صنعت بیمه نام گذاری کرد بیمه گاهی در سبد کالای خانوار به شکل کالای لوکس در نظر گرفته می‌شود که با این تفاهم نامه امیدواریم بتوانیم بیمه را در سبد خانوار به عنوان یک کالای الزامی قرار دهیم.

در ادامه شمسی نژاد مدیر عامل یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه گفت: قرض‌الحسنه در دولت سیزدهم به سمت جایگاه خودش در حال حرکت است به طوری که منابع بانک از ۷۰ همت به ۲۵۰ همت و میزان تسهیلات خرد از ۶۰ همت به ۲۰۰ همت و از ۲.۵ به ۳.۵ میلیون نفر پرداخت‌ها رسیده است.

او افزود: یکی از اهداف ما این است که قرض‌الحسنه را در ابعاد مختلف زندگی مردم بیاوریم که یکی از این ابعاد بیمه است پیش از این بیمه شخص ثالت را داشتیم و با ۱۲ شرکت بیمه همکاری می‌کردیم به سمت حذف کارمزد در اکو سیستم تسهیلات قرض‌الحسنه برای بیمه پيش می‌رویم به امید خدا وام‌ها زیر ۱۰ میلیون بدون کارمزد و بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان تنها با هزینه تشکیل پرونده را خواهیم داد. در سنوات قبل یک سوم از خریداران ما کسانی بودند که اصلا بیمه نبودند در نهایت به دنبال گسترش تعامل بیشتر هستیم.

در ادامه رئیس کل بیمه مرکزی علی استاد هاشمی گفت: با افزایش بی رویه تورم و بحث گرانی شاید به جز بیمه اجباری بیمه‌های اختیاری برای مردم مشکل باشد و به شکل کالای لوکس به آنها نگاه شود اما با این تفاهم‌نامه شرایط متفاوت خواهد شد.

او افزود: از شرکت‌های بیمه می‌خواهیم در این زمینه پکیج های خوبی فراهم کنند. این حرکت کمک خواهد کرد یک سوپرمارکت بیمه را بدون پرداخت وجهی فراهم کنیم این اقدام کمک خواهد بیمه نامه‌های اختیاری به سبد مردم اضافه شود و در مجموع این حرکت کمک به افزایش ضریب نفود صنعت بیمه و توسعه بازار خواهد کرد.

استادهاشمی می‌گوید: امیدواریم که در کنار این طرح تلاش شود تا هرچه بیشتر بیمه را در بین اقشار مختلف جامعه رواج دهیم در حوزه بیمه‌های بین‌المللی با وجود تحریم ها در حال تلاش هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار