انجام طرح هادی در بیش از ۲۰۰ روستای کرمانشاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت : در ۱۰ ماهه نخست امسال در بیش از ۲۰۰ روستا طرح هادی انجام شده که بیش از ۱۰ برابر عملکرد سال‌های گذشته است.

شمس الله خدادادیان مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت : در ۲۵۳۲ روستای دارای سکنه استان ۱۱۸ هزار واحد مسکونی وجود دارد و تاکنون بیش از ۷۴ درصد واحد‌ها نوسازی و مقاوم‌سازی شده است و استان کرمانشاه از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

وی عنوان کرد: در راستای ترویج بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که در بافت فرسوده و طرح هادی قرار دارند تسهیلاتی به میزان ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

خدادادیان با اشاره به اینکه افرادی که بافت فرسوده دارند با مراجعه به بنیاد مسکن شعب تابعه برای تشکیل پرونده و معرفی به بانک اقدام کنند، گفت: یکی از شروط دریافت تسهیلات این است که از سال ۸۴ تاکنون از زمین و تسهیلات یارانه‌ای استفاده نکرده باشند و واحد مسکونی در محدوده طرح هادی قرار داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه درباره شرایط این تسهیلات عنوان کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله شامل سه سال دوران ساخت و ۱۷ سال نیز تقسیط است و هر چقدر زمان ساخت کوتاهتر شود زمان تقسیط به ۱۸ سال افزایش می‌یابد و سود تسهیلات نیز پنج درصد است که البته تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نیز با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تعهد ساخت مسکن شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با بنیاد مسکن و تأمین زمین با راه و شهرسازی است، گفت: بنیاد مسکن در مجموع ۱۰ هزار و ۸۴۰ واحد سهمیه دارد و عملیات اجرایی بیشتر پروژه‌ها در دست اقدام است و پیشرفت فیزیکی مختلفی دارند.

خدادادیان با اشاره به اینکه تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار طرح هادی دارند، گفت: ۲۵۳۲ روستا در استان وجود دارد که همه طرح هادی دارند و در بیش از ۹۰۰ روستا در حال اجرا است و طرح هادی ۱۵۰ تا ۱۶۰ روستا در سال بازنگری می‌شود. در ۱۰ ماه گذشته در بیش از ۲۰۰ روستا طرح هادی انجام شده که بیش از ۱۰ برابر عملکرد سال‌های گذشته است.

خدادادیان با بیان اینکه ۹ بانک عامل در پرداخت تسهیلات مسکن روستای فعال هستند افزود: ۳۲۰۰ فقره از این تسهیلات در سال گذشته منجر به عقد قرارداد و ساخت و ساز شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.