بزرگترین تبادل اسرا میان اوکراین و روسیه با میانجی‌گری امارات

اوکراین و روسیه اسرای خود را با میانجی‌گری امارات متحده عربی مبادله کردند.

با گذشت ۲۱ ماه از جنگ اوکراین و روسیه، اکنون دو طرف اقدام به تبادل اسرا با یکدیگر کردند. 

به گزارش تله تریدر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نظامی اسیر اوکراینی از بند اسارت خارج و به کشور بازگشتند. 

وی خاطر نشان کرد: فرزندان ما اکنون در خانه هستند. اکنون بیش از ۲۰۰ اسیر از اسارت روسیه خارج شده اند که در میان آن‌ها سربازان، غیرنظامیان، گروهبانان، و افسران حضور دارند. جنگجویان نیرو‌های مسلح، حافظان مرزی، ملوانان نیروی دریایی، و مرزبانان کشور از دیگر آزاد شدگان از اسارت روسیه هستند. 

مرکز هماهنگی‌های اوکراین امروز اعلام کرد این بزرگترین تبادل اسرا با روسیه از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. 

در سوی مقابل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۲۴۸ سرباز روسی در فرآیند تبادل اسرا با اوکراین آزاد شده و به میهن بازگشتند. فرآیند آزادسازی این اسرا طی یک مذاکرات پیچیده انجام شد. 

این وزارتخانه خاطر نشان ساخت: بازگشت این نظامیان و تبادل اسرا میان دو طرف به لطف میانجی‌گری امارات متحده عربی میسر شد. تمامی نظامیان آزاد شده کمک‌های درمانی و سلامت روانی را دریافت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۴:۴۹ ۱۴ دی ۱۴۰۲
اگر اتحادیه اروپا به چیزی کمتر از خروج روسیه از اوکراین رای بدهد چاه نابودی خود را به دست جنایتکاران حرفه ای کرملین کنده است مواظب این پسماندهای خونخوار استالینی باشید.
آخرین اخبار