کارشناس حمل‌ونقل دریایی:

تغییر رویکرد بنادر سنتی به چند وجهی شدن باید در دستور کار قرار گیرد

آقایی گفت: ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه دریایی کشور در گرو تغییر رویکرد شیوه استفاده بنادر از سنتی به چند وجهی شدن است.

بهروز آقایی کارشناس حمل ونقل دریایی گفت: تلاش مستمر جهت تسهيل فرآیندها (از تدوین قوانین و دستورالعمل‌ها تا اجرا)، طراحی و تدوین مدل‌های اقتصادی سرمایه گذاری متناسب و مرتبط با فعالیت‌های تجاری و دریایی نقش موثری در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه بندری و دریای دارد.

به گفته وی  تغییر نگرش مدیران و اجتناب از بخشی نگری و سلایق شخصی و از همه مهمتر ایجاد فضای اعتماد و شفافیت در قوانین و اجرا از عوامل اصلی ترغیب بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی براي حضور در فعالیت‌های اقتصادی دریا محور در این بخش خواهد خواهد بود.

او می گوید: تغییر فرهنگ مدیریتی، سیاست گذاری بر پایه توسعه تجارت و ایجاد بخش های خصوصی توانمند در این حوزه، اصلاح حکمرانی در تجارت دریایی منطبق بر حمل و نقل بین المللی، تدوین لوایح، قوانین و دستورالعمل‌ها در راستا سیاست‌های ابلاغی و نظارت دقیق در اجرا با مدیریت چابک و آگاه از فضای کسب و کار از ضروریات اصلی این حوزه خواهد بود.

آقایی یادآور شد:  با توجه به آنکه  بنادر کانون‌های اصلی جابجایی کالا و نقطه اتصال سایر مدهای حمل و نقل به حمل و نقل دریایی هستند. تلاش برای تغییر کارکرد بنادر از بنادر سنتی به بنادر رقابتی با قابلیت ارائه خدمات گسترده بهینه به طیف وسیعی از ذینفعان (صاحبان کالا،خطوط کشتیرانی ،رویه های متعدد انتقال و جابجایی کالا ) و توسعه زیر ساخت‌ها اعم از فیزیکی و غیر فیزیکی متناسب با تحولات جهانی این بخش از شرایط اصلی برای ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهند بود.

برچسب ها: حمل ونقل ، دریانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار