پاپ نسبت به اقدام تروریستی کرمان ابراز تاسف کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان با ابراز تاسف عمیق از حادثه تروریستی کرمان که به شهید و مجروح شدن شمار زیادی از مردم کشورمان انجامید، گفت: برای بازماندگان این حادثه اندوهگین هستم.

پاپ فرانسیس اظهار کرد: از صمیم قلب تسلیت، غم، اندوه و دعای خود را برای کسانی که در اثر انفجار‌های کرمان، کشته (شهید) یا مجروح شدند و برای کسانی که سوگوار هستند، ابراز می‌دارم.

وی از جان باختن مردم ایران در پی انفجار‌های مرگبار روز چهارشنبه در کرمان، به شدت ابراز تاسف کرد و برای جان باختگان، مجروحان و خانواده‌های داغدار آن‌ها دعا کرد.

سخنان پاپ در پیام تلگرامی که روز جمعه توسط کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان از طرف وی منتشر شد، اعلام شده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین همبستگی معنوی خود را با مجروحان [این اقدام تروریستی]ارسال کرده و با اشاره به آیاتی از انجیل دعا کرد: همه مردم ایران از برکات خرد و صلح خداوند متعال بهره‌مند باشند.

پیشتر دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، نهاد‌های بین المللی، محافل سیاسی، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی، کارشناسان و تحلیلگران، دولت‌های غربی، عربی و اسلامی، کشور‌های آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه‌های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان‌های بی‌گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم و با ملت ایران ابراز همدردی کردند.

اتحادیه اروپا که مقر آن در بروکسل است، تاکنون ۲ بیانیه رسمی در محکومیت حادثه کرمان صادر و بر لزوم پاسخگویی عاملان این حادثه دلخراش تاکید کرده است.

عصر چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محور‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیر‌های بازرسی اتفاق افتاد. بر اساس گزارش‌ها این حادثه دلخراش ۸۴ شهید و ۲۸۴ نفر مجروح برجای گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۵ دی ۱۴۰۲
کاش جناب پاپ این اقدامات تروریستی را شدیداً محکوم می کرد. و از بانیان و آمرین این اقدامات ابراز انزجار می فرمودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۵ دی ۱۴۰۲
این آدم خودش از ارادتمندان صهیونیست است و رفتارهای نژاد پرستانه نیز دارد . خیلی ابراز تأسف هم از سر خیر خواهی نیست .
آخرین اخبار