برگزاری نشست نمایندگان کشورها درباره افغانستان

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان از برگزاری نشستی تازه در مورد افغانستان در نیمه دوم ماه جنوری خبر داد.

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان از برگزاری نشستی تازه در مورد افغانستان در نیمه دوم ماه جنوری تحت نظر سازمان ملل خبر داده است.

احتمال می رود این نشست در مورد تعیین فرستاده ویژه سازمان ملل بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت این سازمان و نقشه راه هماهنگ کننده ویژه در امور افغانستان باشد.

ضمیر کابلوف در مورد جزییات این نشست گفت در این نشست نمایندگان کشورهای مختلف شرکت می کنند و دیدگاه‌هایشان را درباره افغانستان شریک خواهند ساخت.

وی افزود فرمت مسکو درباره افغانستان در سال ۲۰۲۴ نیز به کار خود ادامه خواهد داد و در پاییز این سال نیز برگزار خواهد شد.

این مقام روسی یک بار دیگر از ایالات متحده امریکا خواستار آزادسازی دارایی‌های مسدود شده افغانستان شد.

پیش از این، منابع خبری گزارش داده اند که به دنبال تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان، قرار است نشست جدیدی در مورد این کشور، با هدف اجرای مواد این قطعنامه، به خصوص انتخاب یک نماینده ویژه برای تماس با طالبان برگزار شد اما تاریخ آن مشخص نشده بود. حالا نماینده ویژه روسیه می گوید که قرار است این نشست در نیمه دوم ماه جنوری برگزاری شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 8 جدی قطعنامه‌ جدیدی درباره نحوه تعامل با امارت اسلامی افغانستان را با اکثریت آرای اعضای دائم و غیر‌دائم تصویب کرد.

در این قطعنامه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته شده تا فرستاده ویژه‌ای را برای افغانستان و به منظور پیشبرد گفت‌وگوهای «بین‌الافغانی» تعیین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار