۱۲۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی در استان مرکزی اصلاح شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۱۲۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی این استان از ابتدای امسال تاکنون در راستای جهاد آبرسانی اصلاح شده است.

حشمت‌اله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: اصلاح و توسعه ۶۳ کیلومتر شبکه آب آشامیدنی، ۶۶ کیلومتر خط انتقال آب در هفت مجتمع آبرسانی و ۲ تک روستا در طرح جهاد آبرسانی انجام شد.

وی بیان کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی در ۶۷ روستای استان مرکزی در دست اجرا است و از آغاز اجرای طرح جهاد آب رسانی به روستاهای این استان تاکنون، ۶۳ کیلومتر از شبکه آبرسانی و ۶۶ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای این استان اصلاح و توسعه یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی، هدف از اجرای این طرح‌ها، را ارتقاء سطح خدمات رسانی، آب‌رسانی پایدار و کاهش هدر رفت آب، حوادث و اتفاقات آب عنوان کرد.

عباسی، با اشاره به پیشرفت ۸۱ درصدی اجرای خط انتقال آب در پروژه‌های جهاد آبرسانی، افزود: تاکنون ۶۶ کیلومتر از خطوط انتقال این پروژه‌ها اجرا شده و حدود ۱۷ کیلومتر دیگر نیز باید مطابق قرارداد در فاز اول این طرح اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: پیشرفت این طرح در بخش اصلاح و توسعه شبکه آب‌رسانی در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان ۵۲ درصد است.

عباسی افزود: عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب، اکنون در۳۰ روستای شهرستان‌های خمین، خنداب، ساوه، شازند و کمیجان در دست اجرا قرار دارد.

با اجرای طرح جهاد آبرسانی ۶۷ روستا در استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار و ۲۲۷ نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.