عدم توجه به ظرفیت‌های جدید دیجیتالی به کشور لطمه می‌زند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اگر درک صحیحی از تحول دیجیتال داشته باشیم، می‌توانیم تغییرات بنیادین در همه عرصه‌های پژوهشی ایجاد کنیم.

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه بیش از ۱۳ گزارش در حوزه هوش مصنوعی منتشر ‌شده است اظهار کرد: حکمرانی در حوزه دیجیتال باید برای ارائه خدمات بهتر باشد. دولت در حوزه دیجیتال باید عملکرد خود را افزایش دهد، اگر دولت دیجیتال شود عملکرد چشم‌گیری در این حوزه خواهیم داشت به طوری که هزینه‌های مردم کاهش می‌یابد، ما همه نیازهای تحول دیجیتال را در مرکز پژوهش‌های مجلس دنبال می‌کنیم.

او گفت: هوش مصنوعی در بسیاری از کشورها در بانک‌ها وارد شده است و وقتی هوش مصنوعی وارد حوزه بانکی می‌شود در حوزه تصمیم‌گیری‌های بانکی به نحوه احسنت عمل می‌شود.

نگاهداری به استفاده از هوش مصنوعی در تنقیح قوانین اشاره کرد و گفت: به‌زودی این برنامه به پایان می‌رسد و مورد استفاده قانونگذاران و پژوهشگران حوزه حکمرانی و قوانین قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به تحول در برنامه‌محوری در این مرکز اشاره کرد و افزود: از ابتدای دوره جدید مدیریت در این مرکز، تلاش کردیم که پژوهش‌ها به‌صورت برنامه ریزی شده از قبل، انجام شود. در حال حاضر ۱۵ روز قبل از سال جدید برنامه‌های سال آینده به تصویب شورای پژوهشی مرکز رسیده و برنامه سال آینده مشخص می‌شود.

او ادامه ‌داد: برنامه‌محوری و پایش برنامه‌ها زمینه رشد فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

نگاهداری با بیان اینکه هنوز نیمی از ظرفیت عظیم مرکز پژوهش‌های مجلس بالفعل نشده است، گفت: ما تلاش کردیم با کمیسیون محوری و برنامه‌محوری، با دقت و ظرافت بیشتر درباره قوانین و مقررات مصوب شده گزارش‌های راهبردی و نظارتی تدوین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار