اجرای عملیات روکش آسفالت محور دودانگه شهرستان ساری

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساری از اجرای عملیات روکش آسفالت محور دودانگه خبر داد.

سید سامان باقری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساری از اجرای عملیات روکش آسفالت محور دودانگه این شهرستان به طول حدود ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان خبر داد.

او افزود: روکش آسفالت راه‌های مواصلاتی یکی از عوامل مهم و موثر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب شده و از این رو راه‌های روستایی به دلیل اتصال روستا‌ها و مناطق روستایی و عشایری به شهر‌ها و مراکز صنعتی می‌توانند نقش بسیار مهمی را جا به جایی تولیدات روستایی ایفاء کند.

باقری گفت:هدف نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت رسیدن به موقع به مقصد با تامین ایمنی کافی است.

او ضمن تاکید بر ایمن نمودن محور‌ها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه‌ها، افزود: جاده‌ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ، حراست و نگهداری و هرگونه فعالیت‌های مرتبط با آن را به این اداره محول نموده است.

باقری در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محور‌های تحت پوشش خود اشاره کرد و گفت: اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محور‌ها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره می‌باشد.

او با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان، افزود: با توجه به شرایط جوی بارش باران و برف، کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش کاهش می‌یابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم.

از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های استان، ۱۴۵۷ کیلومتر راه اصلی، فرعی، و روستایی در حوزه استحفاظی شهرستان ساری می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.