معترضان با شعار آتش‌بس سخنرانی انتخاباتی بایدن را مختل کردند

معترضان حامی فلسطین سخنرانی انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا را با شعار‌هایی در حمایت از آتش‌بس در غزه مختل کردند.

تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین امروز دوشنبه با فریاد‌های «آتش‌بس، همین حالا» سخنرانی انتخاباتی جو بایدن را مختل کردند. 

تظاهرات‌کنندگان از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند خواستار آتش‌بس در غزه شود؛ جایی که نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت‌های دولت آمریکا نزدیک به ۲۳ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده، ده‌ها هزار نفر دیگر را زخمی و بخش اعظم جمعیت منطقه را آواره کرده‌اند. 

 بعد از آنکه نیرو‌های امنیتی معترضان را به خارج از سالن هدایت کردند طرفداران بایدن در حمایت از دولت او شعار دادند: «چهار سال دیگر.»

 سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در کلیسای «چارلستون» در ایالت کارولینای جنوبی برگزار شد. این کلیسا سال ۲۰۱۵ صحنه تیراندازی یک سفیدبرترپندار به سمت حاضران و قتل ۹ فرد سیاه‌پوست بود.

بایدن در این جلسه برای جلب حمایت طرفدارانش، علی‌رغم حمایت‌های بی‌دریغ دولت او از اسرائیل در جنگ غزه، مدعی شد که برای خروج نظامیان اسرائیلی از این منطقه تلاش می‌کند. 

او گفت: «من شور آن‌ها را درک می‌کنم. من به صورت بی سر و صدا با دولت اسرائیل همکاری کرده‌ام تا آن‌ها را مجاب کنم حضور نظامی‌شان در غزه را کاهش داده و تا حد زیادی از آنجا خارج شوند.»

در سه ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد شهر‌های مختلف آمریکا صحنه تظاهرات علیه جنایت‌های رژیم اسرائیل بوده‌اند.

روز گذشته پایگاه فاکس‌نیوز گزارش داد درخواست برای آتش‌بس در جنگ غزه رو به افزایش است و گروه‌های حامی فلسطین روز یکشنبه اقدام به برگزاری تظاهرات‌هایی در سراسر کشور کرده‌اند. 

فاکس‌نیوز به نقل از «آدیسون کلاپ»، عضو حزب «سوسیالیسم و آزادی» نوشت: «تا زمانی که اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده صلحی در کار نخواهد بود. ما خواستار اتمام کمک‌های آمریکا به اسرائیل هستیم.»

این گروه عصر یکشنبه تظاهراتی را در «گرانت پارک» سازماندهی کرد که صد‌ها نفر در آن شرکت کرده و مخالفت خود را با حمایت نظامی آمریکا از ارتش اسرائیل اعلام کردند. 

کلاپ گفت: «ده‌ها هزار نفر و صد‌ها هزار نفری که هر هفته تظاهرات می‌کنند دارند حرفشان را می‌زنند و می‌گویند که از سیاست‌های فعلی دولت حمایت نمی‌کنند.»

وبگاه شبکه فاکس نوشته در حالی که شمار تلفات فلسطینی‌ها در جنگ غزه به ۲۳ هزار نفر نزدیک می‌شود تظاهرات‌کنندگان خواستار پایان دادن به سیاست استفاده از دلار‌های آمریکایی برای حمایت از ارتش اسرائیل هستند. 

نتایج نظرسنجی‌هایی که اخیراً انجام شده نیز نشان می‌دهند که حمایت آمریکایی‌ها از برقراری آتش‌بس در غزه رو به افزایش است. 

علی‌رغم این درخواست‌ها حمایت‌های آمریکا از رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد. چند هفته پیش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال فاش کرده بود آمریکا برای کمک به اسرائیل در جنگ غزه انواع تسلیحات از جمله بمب‌های سنگرشکن را در اختیار اسرائیل قرار داده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارش خود جمعه هفته گذشته به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود افزایش ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل که ارسال ۱۵ هزار بمب و ۵۷ هزار گلوله توپخانه را شامل می‌شود اندکی بعد از حمله ۷ اکتبر آغاز شد و در روز‌های اخیر نیز ادامه داشته است.

آمریکا پیش از این شمار دقیق سلاح‌هایی که برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده بود را افشا نکرده بود. ارسال ۱۰۰ بمب سنگرشکن ۲۰۰۰ پوندی نیز پیش از این توسط آمریکا فاش نشده بود.

یک نکته قابل توجه در اینجا رویه‌های مخفی‌کارانه‌ای است که آمریکا برای ارسال سلاح به اسرائیل دنبال کرده است. دولت بایدن، مثلاً هنگام کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین، آمار‌های مربوط به تسلیحات را به صورت علنی اعلام می‌کند در صورتی که در خصوص مراودات تسلیحاتی با اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه هیچ آماری منتشر نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۹ دی ۱۴۰۲
چند میلیون نفر را شهید کردند الان دیگه موقع حقوق بشر و اتش بس رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۹ دی ۱۴۰۲
بایدن چطوری متن سخنرانیشو حفظ کرده بود؟؟؟؟؟
اون آدم هایی که اینن دیگه خیلی تعطیلن!
آخرین اخبار