ترامپ: وزیر دفاع باید فورا برکنار شود

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از دولت بایدن خواست فورا آستین را به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای و ترک وظیفه برکنار کند.

پس از آنکه پنتاگون، کاخ سفید را در مورد بستری شدن لوید آستین، وزیر دفاع این کشور در بحبوحه جنگ‌های اوکراین و غزه مطلع نکرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق از دولت بایدن خواست فورا آستین را برکنار کند. او همچنین آستین را به «رفتار غیرحرفه‌ای و ترک وظیفه» متهم کرد.

ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در سایت TruthSocial نوشت: «لوید آستین، وزیر دفاع شکست خورده باید فوراً به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای و ترک وظیفه از کار برکنار شود».

رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: او یک هفته است که ناپدید شده و هیچ کس از جمله رئیسش، جو بایدن، سرنخی از اینکه او کجا بوده یا ممکن است باشد، نداشتند. او عملکرد ضعیفی داشته است و باید مدت‌ها پیش همراه با ژنرال مارک میلی، به دلایل بسیاری، به خصوص تسلیم فاجعه بار در افغانستان و شرم آورترین لحظه در تاریخ کشور ما اخراج می‌شد! 

اظهارات تند رئیس جمهور سابق ایالات متحده با افشای این موضوع همزمان شد که هیچ کس حتی کاتلین هیکس، معاون آستین، نمی‌دانست که وزیر دفاع در روز سال نو در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) مرکز پزشکی ارتش والتر رید بستری شده است. 

آستین از دوشنبه هفته گذشته در بیمارستان بستری شده در حالیکه پنتاگون تا روز پنجشنبه در این خصوص به کاخ سفید اطلاع رسانی نکرده بود. آستین پس از آن در بیانیه‌ای مسئولیت کارش را بر عهده گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام کاخ سفید گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد برکناری لوید آستین وزیر دفاع این کشور به علت پنهان کاری او در مورد بستری شدنش در بیمارستان به مدت چند روز را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار