حدود سه میلیارد زکات در محلات پرداخت شد

در شهرستان محلات یک میلیارد بیشتر از پیش‌بینی‌ها زکات پرداخت شده است.

در دومین جلسه شورای زکات شهرستان محلات سرپرست فرمانداری این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: در آیات زیادی از قرآن به این واجب الهی تأکید بسیار شده و ️به فرمایش امیرالمؤمنین(ع) در هر نعمتی از پروردگار حقی بر گردن ما است و پرداخت زکات از این حقوق است که موجبات رحمت الهی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی امام جمعه شهر محلات هم در این مراسم گفت: فریضه واجب زکات همواره در کنار نماز تأکید شده و این علامت اهمیت این فریضه الهی برای پروردگار متعال است.

در این نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در استان مرکزی ۸۰۵ روستا برای پرداخت زکات شناسایی شده که در سال جاری به ۷۴۰ روستا مراجعه شده و تا انتهای سال مابقی روستاها هم بازدید می‌شوند.

مؤمنی افزود: فعالیت ۱۷۲ عامل زکات در سطح شهر‌ها و بیش از ۳۰۰ عامل در روستا‌ها، برگزاری جشنواره زکات در شهرستان‌های استان مرکزی، برگزاری ۶۲۳ جلسه در روستاها، پرداخت ۲۸ سری جهیزیه و پرداخت سه هزار و ۹۰ مورد مخارج درمانی، کمک به ادامه تحصیل ۲۷۰ دانش آموزی که به دلیل فقر قصد ترک تحصیل داشتند، ساخت ۴۷ واحد مسکن، ۵۷ مورد تعمیر مسکن، توزیع سیزده هزار و ۳۷۸ بسته معیشتی با حفظ کرامت مددجویان از اقدامات انجام شده از محل پرداخت زکات بوده است.

در پایان از مبلغین و زکات پردازان نمونه شهرستان تجلیل شد.

برچسب ها: زکات ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.