ساخت پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب با مشارکت خیرین نیکوکار

پروژه کنترل سیلاب و آبخوانداری قاسم آباد بختگان با مشارکت خیر نیکوکار شهرستان بختگان ساخته می‌شود.

پروژه کنترل سیلاب و آبخوانداری حوضه آبخیز روستای قاسم آباد شهرستان بختگان با مشارکت یکی از خیرین نیکوکار این شهرستان آقای سردار بیاتی ساخته می‌شود.

حجت اله مرادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: برای ساخت و تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که با مشارکت این خیرنیک اندیش احداث می‌شود.

او گفت: برای ساخت این پروژه ۸۴ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۳ هزار متر مکعب عملیات سنگ ملاتی پیش بینی شده است. مرادی حجم آبگیری سالانه این طرح را ۲۱۲ هزار مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: مساحت این حوزه آبخیز بیش از دو هزار هکتار است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: این بند آبخیزداری از طرح‌های مهم و شاخص شهرستان بختگان است که می‌تواند با مدیریت روان آب‌های سطحی تحول خوبی در مناطق و حوزه‌های زیر دست این پروژه ایجاد کند.

او افزود: ساخت این پروژه یکی از مهمترین اولویت‌ها در انجام فعالیت‌های آبخیزداری در شهرستان بختگان است که تکمیل آن علاوه بر کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی می‌تواند در بهبود شرایط زیست محیطی، اشتغال وارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان نیز تأثیر چشمگیری داشته باشد.

مرادی هدف از احداث این طرح را پیشگیری از خسارات ناشی از سیل، کنترل روان آبها، جلوگیری از فرسایش و تخریب خاک، کمک به تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و احیای عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه عنوان کرد.

گفتنی است این پروژه آبخیزداری در مدت ۵ ماه ساخته و به بهره برداری خواهدرسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار