هوای قم برفی و بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: سامانه بارشی از ظهر پنجشنبه ۲۱ دی ماه، استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

مهران حیدری بنی گفت: انتظار داریم با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش باران در کل استان باشیم و در ارتفاعات احتمال بارش برف پراکنده وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به صدور هشدار زرد، ادامه داد: هواشناسی قم، هشدار سطح زرد را از روز پنجشنبه تا جمعه صادر کرده که در آن به اثر مخاطراتی همچون احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به دلیل کاهش دید و لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن مسیل ها، احتمال آب گرفتگی معابر و احتمال خسارت به سازه‌های موقت مانند بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و احتمال تنش دمایی در گلخانه ها، دامداری و مرغداری‌ها اشاره شده است.

حیدری ادامه داد: بر این اساس توصیه شده است هم استانی‌های قمی حتی الامکان از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت تردد جاده‌ای و درون شهری احتیاط لازم را داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به این که شهروندان در روز‌های آتی در عبور از حاشیه رودخانه‌ها احتیاط لازم را داشته باشند، گفت: ضمن وجود این احتیاط باید پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام شود و کنترل دما و رطوبت در سالن‌های مرتبط با کشاورزی و دامداری صورت گیرد، هم چنین به محدودیت‌های ناشی از فعالیت این سامانه بارشی در فعالیت‌های عمرانی هم توجه لازم صورت پذیرد.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: بیشینه دمای هوای امروز قم به ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد و برای پنجشنبه و جمعه ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

حیدری یادآور شد: کمینه دمای هوا نیز در این سه روز آخر هفته به ترتیب چهار، پنج و ۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

گرمترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته به گفته حیدری، جعفریه با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کوه سفید با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار