روایت آکسیوس از سفر مخفیانه مشاور ارشد بایدن به قطر

پایگاه خبری آکسیوس سفر مشاور ارشد بایدن به قطر را نشان‌دهنده تلاش دولت آمریکا برای آزادی اسرای آمریکایی در غزه و معامله جدید میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی عنوان کرد.

به نقل از نشریه آمریکایی آکسیوس ، برت مک‌گورک، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری بایدن در خاورمیانه، روز سه‌شنبه در دوحه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر قطر دیدار و با وی در باره تنش‌های منطقه‌ای و تلاش‌ها برای آزادی اسرای آمریکایی که در غزه نگهداری می‌شوند، گفتگو کرد.

براساس این گزارش، تاکنون کاخ سفید و دولت قطر سفر مک گورک را اعلام عمومی نکرده و گزارشی از دیدار او با نخست وزیر قطر منتشر نکردند. کاخ سفید به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده و سفارت قطر در واشنگتن نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

گفتنی است قطر یک متحد کلیدی ایالات متحده در منطقه است و به دولت بایدن در تلاش برای آزادی اسرای اسرائیلی تحت نظارت حماس کمک کرده است. در حال حاضر این کشور همراه با مصر برای میانجیگری بین رژیم صهیونیستی و نیروی مقاومت حماس در یک معامله جدید برای آزادی اسرا تلاش می‌کند. چند نفر از اسرایی که همچنان در غزه نگهداری می‌شوند آمریکایی هستند.

سفر مک گورک به‌دنبال دیدار تونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در قالب یک تور منطقه‌ای برای گفتگو در مورد جنگ در غزه و تشدید تنش‌ها در سراسر خاورمیانه است، صورت می‌گیرد. گفته می‌شود بلینکن روز سه‌شنبه در تل‌آویو با خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه دیدار و تاکید کرده بود آزادی همه اسرا و بازگشت آن‌ها به کشور اولویت اصلی دولت بایدن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار