تولید قارچ ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

دبیر انجمن تولیدکنندگان قارچ گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای و احداث واحد‌های جدید پیش‌بینی می‌شود که تولید قارچ در سال آینده ۱۰ درصد افزایش یابد.

نیما باغبانی دبیرانجمن تولیدکنندگان قارچ گفت: هم اکنون هرکیلو قارچ فله درجه یک بسته به کیفیت سر مزرعه ۸۵ تا ۹۵ هزارتومان و در خرده فروشی‌ها بسته به کیفیت و منطقه ۱۰۵ تا ۱۳۰ هزارتومان عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه واحد‌های تولید قارچ با حداکثر ظرفیت کار می‌کنند، افزود: با توجه به جایگاه قارچ در سبد مصرفی خانوار، نوسانات بازار مرغ و گوشت تاثیری بر بازار قارچ نداشته است و همواره پیش بینی می‌شود که تا پایان سال تغییر قیمتی نداشته باشیم.

باغبانی از تولید روزانه ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن قارچ در کشور خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزارتن برسد و همواره بر مبنای طرح‌های توسعه‌ای و احداث واحد‌های جدید پیش بینی می‌شود که تولید قارچ در سال آینده ۱۰ درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان قارچ ادامه داد: طبق روال همه ساله در ۶ ماهه نخست سال به سبب شرایط جوی تولید قارچ ناشی از فعالیت حداقلی واحد‌های تولیدی کاهش می‌یابد که این موضوع در بازار عرضه و تقاضا اثر می‌گذارد. حال باید منتظر ماند و دید که شرایط آ ب و هوایی در سال آتی چگونه خواهد بود.

او درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: برآورد‌ها حاکی از آن بود که تا پایان سال ۱۴ هزارتن قارچ به بازار‌های هدف صادر شود، اما امسال به سبب بازار مناسب داخل تولیدکنندگان ترجیح دادند که محصول را در داخل عرضه کنند، از این رو مجموع صادرات به ۶ تا ۷ هزارتن خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار