بنیاد تعاون زندانیان ۷۰۰ واحد تولیدی در کشور راه‌ اندازی کرده است

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: بنیاد تعاون زندانیان ۷۰۰ واحد تولیدی را در نقاط مختلف کشور راه‌ اندازی کرده و مددجویان در آن‌ها کار می‌کنند.

رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: آموزش مهارت کسب و کار در زندان‌ها ، مددجویان را از تکرار جرم بعد از آزادی باز می‌دارد و فقط یک تا ۲ درصد زندانیان به دلیل تخلف مجدد به زندان باز می‌گردند.

او افزود: بنیاد تعاون زندانیان در سراسر کشور یک هزار و ۳۵۰ فروشگاه را در داخل زندان‌ها راه‌اندازی کرده  است و برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی مددجویان نیز ۳۰ فروشگاه را در کشور دایر و در ۱۸ ماه اخیر نیز بیش از ۲۰ نمایشگاه از توانمندی‌های تولیدی و تخصصی مددجویان زندان‌ها از جمله صنایع دستی برپا کرده است، همچنین این بنیاد ۷۰۰ واحد تولیدی را در نقاط مختلف کشور راه‌ اندازی کرده و مددجویان در آن‌ها کار می‌کنند.

به گفته او، بنیاد تعاون زندانیان کشور ۱۵ هزار هکتار زمین در اختیار دارد که برای راه‌اندازی مراکز دامپروری، پرورش آبزیان و مرغ و طیور و همچنین راه‌اندازی گلخانه از آن استفاده می‌کند ، تاکنون ۱۰ هزار هکتار گلخانه ایجاد کرده و بخش عمده شاغلان آنها مددجویان زندان‌ها هستند.

مطهرنژاد افزود: یک هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان در استان اردبیل که ۷۰ درصد واجدین شرایط بنیاد تعاون زندانیان را شامل می‌شوند، با خدمات بنیاد شاغل شده‌اند و در صورتی که در استان اردبیل زمین لازم در اختیار بنیاد قرار دهند، آمادگی راه‌اندازی واحدهای دامپروری، گلخانه‌ای و پرورش آبزیان برای اشتغال زندانیان را داریم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: سالانه توسط مردم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در سراسر کشور کمک مالی می‌شود.

او با اشاره به این که زندانیان در ۲ مقطع زندان و پس از آزادی از آن به کمک و حمایت نیاز دارند ، تصریح کرد: اشتغالزایی و کارآفرینی بنیاد تعاون زندانیان برای رفع مشکلات مددجویان در این ۲ مقطع بسیار کارساز است.

مطهرنژاد افزود: تعداد زندانیان زن در کشور کم است و بنیاد تعاون زندانیان برای زنان زندانی نیز کارآفرینی می‌کند و در کارآفرینی به مددجویان تفاوتی قائل نمی‌شود.

او اجرای بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری مکانیزه، یک هزار هکتار باغ پسته، ایجاد نخلستان در هرمزگان، تولید خاویار در گیان، سه هزار هکتار جنگلکاری در استان البرز و معرفی نیروی انسانی کاربلد از بین مددجویان به شرکت‌ها و واحدهای صنعتی مهم کشور را از دیگر عملکردهای بنیاد تعاون زندانیان ذکر کرد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در زندان‌های کشور به تناسب جمعیت مددجویان، سوله‌هایی مستقر کرده و توسعه می‌یابد تا فضای کافی برای اشتغال زندانیان فراهم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.