تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۳ امضا شد

رئیس سازمان حج و زیارت از امضای تفاهم‌نامه حج تمتع سال ۱۴۰۳ میان ایران و عربستان خبر داد.

سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت که شامگاه یکشنبه ۱۷ دی‌ماه به دعوت وزارت حج و عمره عربستان و برای مذاکره درباره اعزام زائران به حج تمتع ۱۴۰۳ راهی عربستان شد، از امضای تفاهم‌نامه حج تمتع سال ۱۴۰۳ میان دو کشور خبر داد.

در این نشست که معاون حج و عمره این سازمان، سفیر ایران در عربستان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده، نماینده بعثه مقام معظم رهبری، رئیس مرکز حج و زیارت و مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عربستان نیز حضور داشتند، طرفین درباره موضوعات مربوط به حج از جمله تعداد حجاج و عوامل اجرایی، خدمات مشاعر، رمی جمرات، انتقال دارو و خدمات پزشکی حج، تسهیلات مورد نظر در امور اجرایی و عملیاتی حج، همچنین پیگیری حقوق خانواده شهدای منا و مجروحان حادثه مسجدالحرام گفتگو و تبادل نظر کردند.

سازمان حج و زیارت پیش‌تر اعلام کرده بود سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر است. همچنین هزینه علی‌الحساب این سفر ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده بود. ثبت‌نام حج تمتع از روز جمعه ۱۵ دی‌ماه آغاز شده و با فراخوان اولویت‌ها همچنان ادامه دارد.

حسینی، رییس سازمان حج و زیارت همچنین قرار بود در این سفر، حل مشکل پرواز‌های عمره با عربستان را پیگیری کند. این سازمان هنوز نتیجه این مذاکرات را اعلام نکرده و در تایید و یا رد خبر «لغو عمره» که در برخی رسانه‌های داخلی منتشر شده، تا کنون اظهارنظری نداشته است.

برچسب ها: حج ، تفاهم نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
وقتی تفاهم نامه عمره انجام نگرفته چرا حجاج را به فرودگاه بردید ؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد طهماسبی
۰۸:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
صدای مردم به سازمان حج:
اصلا یه وقت مردم براتون مهم نباشه؟؟؟!!!!، با این تیتری که زدید، اون عزیزی کلیه وسایل هاش رو آماده کرده و یکدفعه می گید فرودگاه نیایید احتماً هفته بعد به سرزمین وحی مشرف می شید و هفته هم هیچ خبری نیست، یک وقت ازش معذرت خواهی نکنید
بعد حالا مردم به فکر این هستند که در ماه 11 مشرف بشوند، یک دفعه با یک خوش حالی تمام و سربلندی سرشار از حقارت تیتر میشه که "تفاهم حج 403 امضاء شد؟؟؟!!!!" چقدر ذوق زدگی برای خودتون،؟؟؟؟!!!! در حالی که این چند مدت چه غلطی می کردید؟؟!!! مگه میشه عربستان یک شبه بگه که زائرها به عربستان نیایند از قبل مشکلی بوده که باید حلش می کردید(البته خیلی هم مشخصه که مشکل سیاسی نبوده) وای بر شما که فقط به فکر خودتون هستید!!!!
بحث هزینه سفر هم که .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
حج!!!!؟؟؟????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۰ دی ۱۴۰۲
ای کاش امضا نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۰ دی ۱۴۰۲
ازعمره چه خبر
واقعیتوبه مردم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۰ دی ۱۴۰۲
حالا فعلا تفاهم نامه عمره را دریابید تا تمتع
آخرین اخبار