رئیس فدراسیون شمشیربازی:

شمشیربازی خراسان رضوی پیشگام و ریشه‌دار است

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازی در خراسان رضوی ریشه‌دار است و از هیات‌های پایه‌گذار این رشته در کشور به شمار می‌آید.

علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی در مجمع سالیانه هیات شمشیربازی خراسان رضوی گفت: هیات شمشیربازی این استان توانست، با توجه به گرانی تجهیزات نسبت به داخلی سازی اقلام این ورزش اقدام کند تا با وجود واردات اندک تجهیزات این رشته، نیازمندی کشور در رشته شمشیربازی رفع شود.

وی ادامه داد: جایگاه این رشته در استان خراسان رضوی به گونه‌ای است که هیات ورزشی رشته شمشیربازی باید یک سالن اختصاصی مناسب در اختیار خود داشته باشد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی اظهار کرد: اگر این ورزش در خراسان رضوی و چند استان دیگر رونق گیرد، موجب گسترش آن در سطح جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان شمشیر بازی با برگزاری مسابقات جام آزاد پیگیری شود، گفت: انتقال تجربه از نسل قدیم این رشته به ورزشکاران فعلی به خوبی انجام و باید تبادل اطلاعات به ورزشکاران آینده نیر به بهترین شیوه انجام شود.

پورسلمان افزود: ورزشکاران استان خراسان رضوی باید متفاوت و سرآمد در شاخصه‌های فرهنگی، اخلاقی و ورزشی در تمام مسابقات حضور پیدا کنند.

همگانی شدن ورزش‌های لوکس

مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی نیز گفت: برای همگانی شدن ورزش‌هایی همچون شمشیربازی و بولینگ که لوکس به شمار می‌رود باید اقداماتی صورت گیرد تا مردم بتوانند از فواید آن ورزش بهره ببرند و در عین حال استعداد‌های جدید نیز کشف و شناسایی شوند.

علیرضا تاج فیروز با تاکید بر برنامه ریزی برای ورزش‌های قهرمانی بیان کرد: در تمام هیات‌های ورزشی استان باید توسعه ورزش در میان بانوان مورد توجه جدی واقع شود، زیرا آنان می‌توانند در جمع خانواده خود تاثیرگذار باشند.

وی بیان کرد: برگزاری مجامع سالیانه در گذشته کمتر مرسوم بوده است و هیات‌های ورزشی ضمن ارائه مطالب خود به مجمع، باید برنامه‌های آتی را نیز بیان کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: اعتبار مالی که قرار است در اختیار هیات‌های ورزشی قرار گیرد بر اساس عملکرد هیات‌های ورزشی همچون تعداد ملی پوشان، میزان حضور در میادین بین المللی و رتبه هیات در فدراسیون مربوطه تخصیص پیدا خواهد کرد و قرار نیست هیات‌های کم کار مورد حمایت باشند، بنابراین روند فعالیت و برنامه چشم انداز هیات‌ها ضروری است.

به گفته وی، هم اکنون در حال پیاده سازی نظام مالی درستی برای هیات‌های ورزشی هستیم که بودجه هیات‌های ورزشی بر اساس برنامه‌های هیات تقسیم بندی خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته و بر اساس ابلاغ وزارت ورزش و جوانان، سالن‌های ورزشی قیمت گذاری شدند و طبق قانون نباید کمتر از رقم مشخص شده، اجاره داده شوند.

تاج فیروز بیان کرد: همچنین سالن‌های تخصصی ورزشی استان نیز برای سال آینده به قیمت واقعی خود به مزایده گذاشته می‌شوند تا درآمد آن نیز در راستای مولد سازی اموال دولتی، برای تامین نیاز‌های همان هیات‌ها استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار