اطلاعیه دوم وزارت اطلاعات:

هویت طراح اصلی حادثه تروریستی کرمان مشخص شد

وزارت اطلاعات درباره فاجعه تروریستی کرمان در اطلاعیه‌ای از بازداشت ۳۵ نفر از عوامل پشتیبان تروریست‌های انتحاری خبر داد.

در پی اطلاعیه مورخ ۱۵ دیماه، وزارت اطلاعات ضمن ابراز تأسف مجدد از وقوع فاجعه تروریستی کرمان و عرض تسلیت به بازماندگان شهدای مظلوم این حادثه، بخش دیگری از اطلاعات حاصله و اقدامات به‌عمل آمده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- مجموعه‌ی پایش‌های امنیتی و اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و فنّی که از لحظه‌ی وقوع انفجار آغاز شده بود، با گسترش حداکثری حوزه‌های جغرافیایی مورد رصد و به‌صورت هماهنگ و هم‌افزا با سایر اعضای جامعه اطلاعاتی کشور و به طور شبانه‌روزی، گسترده و همه جانبه ادامه دارد.

۲- بر اساس نتایج حاصله تاکنون، طراح و پشتیبان اصلی عملیات جنایت‌کارانه مورد بحث، فردی تاجیکستانی به نام مستعار «عبدالله تاجیکی» بوده است. این تروریست مزدور در تاریخ ۲۸ آذرماه گذشته همراه با یک زن و یک کودک «برای تأمین پوشش»، به‌صورت غیرمجاز و توسط قاچاق‌بر‌های محلی، از مرز‌های جنوب شرقی وارد کشور شده، به استان کرمان منتقل و در خانه‌ای اجاره‌ای در حومه‌ی شهر کرمان مستقر می‌شود. وی علاوه بر هدایت عملیات، در کار تولید بمب‌های دست ساز نیز تخصص دارد؛ لذا پس از ترکیب اجزای منقطع و متعدد انفجاری و الکتریکی و تولید بمب‌ها، نهایتاً دو روز پیش از وقوع فاجعه‌ی غمبار مورد بحث، از کشور خارج شده است.

۳- هویت یکی از تروریست‌های انتحاری به‌صورت کامل احراز شد. وی بازیروف «بوزروف» اسرائیلی فرزند امان الله، ۲۴ ساله و تبعه‌ی کشور تاجیکستان بوده است. نام‌برده از طریق سکوی تلگرام با فرقه‌ی آمریکا ساخته داعش آشنا شده، سپس جذب آن می‌گردد. این انتحاری معدوم در ماه‌های اخیر به شهر وان ترکیه عزیمت و پس از آن با عبور از ایران با کمک قاچاق‌بر‌های مستقر در مرز‌های غربی و شرقی کشور، به افغانستان عزیمت نموده است. در آن‌جا به اردوگاه گروهک تروریستی داعش در استان بدخشان رفته، مدتی به آموختن تعالیم انحرافی و تکفیری داعش و دریافت آموزش‌های مختلف عملیاتی و تروریستی پرداخته و پس از چند ماه به ایران اعزام می‌شود. این تروریست توسط قاچاق‌بر‌های محلی، از مرز جالقِ کلّه‌گانِ شهرستان سراوان وارد کشور شده و پس از طی شهر‌های خاش، ایرانشهر و جیرفت، نهایتاً در کرمان به همان اقامتگاه پیشگفته مراجعه و به تروریست مورد اشاره قبلی می‌پیوندد.

۴- در مورد هویت تروریست انتحاری دوم، سرنخ‌های قابل توجهی به‌دست آمده که پس از حصول مشخصات کامل وی، اعلام خواهد شد.

۵- در روز حادثه، تروریست‌ها در ساعات ۱۳:۰۳ و ۱۳:۱۴ دقیقه و به طور جداگانه، از خانه‌ی تیمی خارج می‌شوند و به‌سوی گلزار شهدای کرمان حرکت می‌کنند. هدف اصلی برای انفجار مزار سردار بزرگ مبارزه با تروریسم داعشی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است. اما تروریست‌ها با مشاهده‌ی تدابیر شدید و چند لایه‌ی حفاظتی و استقرار تجهیزات و نیرو‌های امنیتی و انتظامی، تصمیم می‌گیرند سناریو شیطانی خود را در نقاطی نسبتاً دور از گلزار شهدا، در محیط خارج از مدار‌های حفاظتی و نرسیده به گیت‌های بازرسی عملی سازند. به‌این ترتیب تروریست اول در ساعت ۱۴:۵۵ دقیقه در فاصله‌ی ۷۰۰ متری از گلزار شهدای کرمان و تروریست دوم در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه و در فاصله‌ی هزار متری از مزار شهدا، جلیقه‌های انتحاری خود را منفجر می‌نمایند.

۶- همچنان‌که در اطلاعیه‌ی اول این وزارتخانه اشاره شد، عملیات شناسایی و ردیابی تروریست‌ها، عناصر پشتیبان و مرتبطین داخلی و خارجی آن‌ها، بلافاصله پس از وقوع آن فاجعه آغاز شد. اولین عملیات دستگیری عوامل پشتیبان تروریست‌ها در غروب روز حادثه انجام شد. صبح روز بعد هویت تاجیکستانی یکی از تروریست‌ها شناسایی و خانه تیمی جنایت‌کاران داعشی کشف شد و ۲ عنصر پشتیبان دیگر آن‌ها بازداشت شدند.

۷- تروریست‌ها علاوه بر جلیقه‌های انتحاری استفاده شده، تجهیزات انفجاری و پارچه برای تولید دو جلیقه‌ی انفجاری دیگر را آماده‌سازی و در حیاط خانه‌ی تیمی، دفن و سطح محوطه را کاملاً هموار و عادی‌سازی کرده بودند تا کشف آن‌ها امکان‌پذیر نباشد.

۸- روند شناسایی طراحان، آمران و مرتبطین تروریسم تکفیری همچنان با سرعت و دقت، در داخل و خارج از کشور ادامه دارد. در داخل کشور تاکنون ۳۵ نفر در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و آذربایجان غربی بازداشت شده‌اند. همچنین تعدادی از جنایت‌کاران دخیل در فاجعه‌ی کرمان، در آن سوی مرز‌ها شناسایی شده‌اند که تعقیب آن‌ها با جدیّت در دستور کار قرار دارد. بدیهی است که وزارت اطلاعات، تعقیب جنایتکاران و عوامل به خاک و خون کشیدن ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه را در فراسوی مرز‌های کشور و اجرای عدالت در خصوص آن‌ها را حق و وظیفه‌ی قطعی خویش دانسته و تا تحقق کامل آن از پای نخواهد نشست.

۹- در روز‌های اخیر، سخنانی مبنی بر کشف توطئه‌های متعدد بمب گذاری، پیش از مراسم سالگرد شهید سلیمانی (ره) منتشر شد که شبهاتی ایجاد کرده است. واقعیت آن است که در خبر‌های مورد بحث، دو مؤلفه‌ی تعداد و زمان کشفیات مواد منفجره، دقیق نمی‌باشند. البته در سال جاری، توطئه‌های بمب گذاری متعددی، از جمله برای ایجاد انفجار در مزار شهید سلیمانی وجود داشته‌اند، اما جملگی آن‌ها مربوط به حداقل ۵ ماه پیش به آن سو و تمامی توطئه‌ها با عنایات اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) کشف شد و به صورت کاملاً شفاف و رسمی به استحضار ملت شریف ایران رسیده است.

اطلاعیه‌های مورخ دوم و بیست و هفتم مرداد ماه گذشته، هشتم شهریور و بالاخره اطلاعیه‌ی دوم مهر ماه مبنی بر بازداشت ۲۸ تروریست و خنثی سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران از آن قبیل است. اما در ماه گذشته، تنها یک عنصر تکفیری تاجیکستانی، از سنخ دو تروریست انتحاری اخیر، به قصد انجام عملیات تروریستی در شهر مقدس مشهد وارد کشور شده بود که پیش از هر اقدامی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و بازداشت شد.

۱۰- مساعدت مردم وفادار و هوشیار ایران، به ویژه مردم عزیز کرمان به خادمان خود در شناسایی عناصر مرتبط با تروریست‌ها، جداً دلگرم کننده و راهگشا بود؛ لذا ضمن تقدیم مراتب سپاس صمیمانه به محضر کرمانی‌های بزرگوار و تمامی ملت شریف ایران و تعظیم در برابر عظمت و احساس مسئولیت آن‌ها، استدعای استمرار این مساعدت‌ها و گزارش موارد مشکوک به ستاد خبری وزارت اطلاعات «شماره ۱۱۳» را داریم. 

از سوی دیگر، همراهی، همدلی و هم افزایی اعضاء محترم شورای هماهنگی اطلاعات نیز نقش سترگی در شناسایی و کشفیات فوق الاشاره ایفا نمود. در این بین پشتیبانی و مساعدت‌های مسئولین محترم قضایی، رئیس محترم شورای امنیت کشور و مجموعه‌ی تحت مدیریت ایشان، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی کشور و استاندار محترم کرمان جداً مؤثر و تعیین کننده بود. إن‌شاءالله با استمرار این همدلی و هم افزایی‌ها، هدف پلید کارفرمایان داعش ساز، برای احیاء جسد متعفن تروریسم تکفیری را بر باد خواهد داد و بقایای آن را نیز «سرکوب» خواهد کرد.

تصاویری از بازداشت عوامل تیم پشتیبانی و کشف مواد منفجره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
فیلم های پخش شده از صدا وسیما درخصوص دستگیری عاملان مرتبط با انفجار درکرمان کاملا غیر حرفه ساخته شده ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
اسرائیلیا حواسشون باشه تاوان حماقتهای اونا رو ما نباید بدیم و سگاشو ببنده والا بد میبینه
Ukraine
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
تازه میخواستن به ۵ میلیون نفرشون شناسنامه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
لعنت خدا بر تروریستهای داعشی امریکایی اسرائیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خیلی تدابیر شدید بوده اینهمه کشته دادیم، شدید نبود خدا میدونه چی میشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
لطفا بجای بازي گوشی مراقب امنیت باشید،تا نون سر سفرتون حرام نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه این تروریستهای کودک کش را الهی ،دم نیروهای امنیتی کشورم گرم خدا قوت ازش انتقام بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
شما را به خدا این کار را بسپارید به کرمانی ها. اینها نسل ها هست که پوزه چنگیزها و اسکندرها را به خاک مالیده اند، همان زمانی که مغول ها و رومی ها اجساد پدران شما را زیر سم اسبان خود داشته و بر گرده زنهایتان سوار بودند. بسپارید به کرمانی ها. چنان درس عبرتی به بانیان آن بدهند که تا سالها در امنیت با خانواده هایتان زندگی کنید. کار را بسپارید به کرمانی ها
Canada
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
باید اشخاصی که خونه اجاره میدهند
تمام مشخصات مستاجر آن را
در اسرع وقت
به دولت بفرستند .حتی با عکس آنها
از قاچاقی تا صاحب خونه ...همه و همه
شریک تروریست ها هستند
چه خواسته و چه نخواسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
???تروریست‌ها، باید، بعد از تخلیه اطلاعاتی کامل ، محترمانه، بعد از بیهوشی دائم، کلیه اعضای بدنشون، به افراد پاک، اهداء شود. ???
France
محمدی
۱۹:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
درود بر سربازان گمنام امام زمان عج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
زنده باد شیران ایران خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا بخیر کنه با این همه مهاجر که به ایران اومدن یه جیزی بود که پاکستان همه را اخراج کرد .بادوربین تصویر ساز حرارتی میشه جلیغه انتحاری را زیر لباس داعشی دید امید وارم این تجهیزات داشته باشیم و استفاده کنیم بدای همچین مراسمی
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۹:۰۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
حالا چرا تصاویر این حروم زاده ها رو تار نشون میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
داستان نوشتی به درد عمه ات مخوره گیر آوردی مردم قصه حسن کرد شبستری نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا قوت سرافراز ایران احسنت بر سربازان گمنام امام زمان (عج)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا رحمت کند حاج قاسم عزیز را انسانی ساده زیست و مرد خدا بود درجه های سر دوشی اش را پارچه می خواند یقینا آن بزرگوار راضی نیست این همه آدم برود سر مزارش عده ای شهید و مجروح شوند همه ما ایرانی ها مراسم گرامی آن شهید والا مقام را درمساجد محل زندگی خودمان در سراسر کشور برگزار کنیم همه اعمال به نیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چند روز قبل از خیابان امام کرمان رد میشدیم به زور یه ایرانی دیده میشد
اگه دولت یه برنامه سریع و منصفانه میریخت برا ساماندهی بافتهای فرسوده اوضاع خیلی بهتر میشد
همین حوالی قدمگاه و بازار قدیمی کرمان بری تعجب میکنی چه اوضاعی داره
روز حادثه هم یکی از دوستان میگفت فردی با ظاهر داعشیهای پایتخت بین بازار میوه و خیابان امام یه سر اینور و اونور میرفته و دستش توی بغلش زیر لباس رو چیزی بوده
دولت همیشه میخواد از آب رد بشه و پاش هم خیس نشه و همین باعث گره خوردن توسعه شهرها و برجا ماندن خرابه ها و افزایش پناهگاه چنین موجودات خطرناکی میشه
اگه قیمت منصفانه روی املاک در طرحها و بافتهای فرسوده میزد حیلی از معضلات شهری مردم و نقاط کور مسکونی حل میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خداقوت دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
من فقط در تعجب اون قاچاقچی هایی هستم که اتباع بیگانه میارن تو کشور و باعث همچین اتفاقاتی میشه بابا حداقل به فکر ناموس خودت باش که در خطره این افراد هس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
انشالله اونایی که فرار کردن از کشور به سزایه اعمالشان برسن و خدا لعنتشون کنه که اینقدر خون ریختن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
با این همه افغانی بی هویت و بدون مدرک چه تضمینی وجود داره ..
دوباره به یه شکل دیگه تو مراسم مختلف تکرار نشه...مردم بیگناه شهید بشن
حتما باید یه انفجار بیفته تا شما عکس العمل نشون بدید...
مهم تدابیر قبل انفجار نه بعد از ان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
همه اونایی که منفی میدن رو بگیرید اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
مردم ایران الان تقریبا همه در تکاپوی انتخابات هستند و برای روز سرنوشت ساز انتخابات لحظه شماری میکنند،من هرکی رو میبینم فکر و ذکر و بحثش همینه لطفا با این خبرها مردم رو از این حال و هوا دور نکنید.ممنون از yjc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
لعنت بر کسانی که ‌‌بیگانه جنایتکار را وارد کشور میکنند مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
ضمن تشکر از همه زحمات من به عنوان یک کرمانی از دولت ناکارآمد و بی کفایت رییسی بسیار گله و شکایت دارم به اندازه ای افغانی این شهر گرفته من فکر می کنم در کابل زندگی می کنم همه اینها استعداد باالقوه ای برای تکرار حادثه ترویستی دارن البته موارد بسیار زیادی خرابی کاری دارن که در رسانه ها انعکاس داده نمی شود و مهمترین مساله اینه نه دولت نه مجلس نه وزارت کشور و.....پاسخگوی هجوم قوم افغان نیست التماس می کنم اگر آینده ایران برای شماها مهمه این مطلب پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اقامت افراد مجرد بیگانه ی بی هویت خطرناک ترند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا شر ظالمان و ستمکاران را به خودشان باز گرداند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خداقوت انشالله دیگه شاهد اینچنین حوادث ناگوار برای هموطنانمون نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تقویت نیروهای مرزبانی وتجهیز آنها ب پیشرفته ترین ایزار الات کشفی وجنگی وسرکوب قاچاق وقاچقاچیان کشور مرز معتبر دارد وهرکسی می خواد وارد یا خارج بشه باید از آنها رد بشه بطور قانونی لاغیر وهر کاری که لازم باشد باید انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چند روز پیش یه کانال ایتا که ظاهرا انقلابی ام بود داشت تحلیل میکرد که اره هزاران برابر رنج سختر مردم غزه کشیدند بخاطر کشتار کودکان ....
حالا به این کار نداریم یه جا گفت از کجا معلوم بعدی قم و مشهد و تهران نباشد
داشت کد میداد از وقتی طالبان امد معلوم بود این اتفاقات میوفته و باز گذاشتن مرز هم عمدی است و با این ارتباط دارد واژه های افغان هراسی ام تولید خود حکومت است برا توجیه این باز گذاشتن عمدی در مرز
ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
وقتیکه پایتخت کشور شده جولانگاه افغانیها !
وقتی بطور روز افزون واردا ایران میش و مانعی نیست !

هرکسی سرشو میندازه پایین وارد ایران میشه که چی ؟؟!
عراقیها افغانیها پاکستانیها و تاجیکها را ورودشونو ممنوع کنید یا بسختی اجازه ورود بدید
اینها ملتهای عقده ای. وابسته جلاد و ناراحت روحی هستند
حیف نیست ملت نازنین ایرانو کشته میدین ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
لعنت به تروریست دانشی اسرائیلی ، ولی نگارنده عزیز اگر خدای ناکرده ایران نا امن شود چند میلیون افغانی داخل ایران همه خطرناک برای مردم ایران می شوند، فعلا سرتان کردید زیر برف تا چیزی نبینید ولی حتی بچه ای کوچک هم می فهمند لعنت به فساد جامعه
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۱۵:۴۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
جریان انفجار موشکی چابهار چیه؟؟ خو چرا رسانه ای نمی‌کنین ،حتما باید بیگانه بیاد بگه ،خواهشا پیگیری کنین لااقل برای اذهان عمومی مشخص بشه جریان چیه ،ما منتظریم از باشگاه خبرنگاران جوان به خدا استرس گرفتم اینو شنیدم ،رسانه های اونور آبی خیلی شلوغش کردن ...مرسی ما منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
نداشتن برنامه درست برای معتادان و نیز برخی کالاها اینگونه مشکلات نیز درست میشه باید برنامه بگونه ای باشد که هر شخص تحت هر شرایطی قاچاق میشود برچسب تروریست بخورد هیچ دلیلی ندارد که شخصی قاچاق شود توسط برخی اون برخی نیز خود تروریست هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا قوت . این ها رو آنقدر عذاب بدین که مثل یه مرده متحرک باشن و سرکرده هاشون رو هم یه درس حسابی بدید.
آنقدر اتباع بیگانه تو کشور زیاد شده خدا وکیلی بعضی جاها میری احساس غربت میکنی مسئولین باید یه فکر اساسی بکنن و مانند ترکیه بیشتر جاها رو دیوار های امنیتی با دوربین و اسلحه های خودکار کار بزارن هم نتونن بیان هم آنقدر تو مرز شهید ندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تاجیکستان
تاجیکستان
تاجیکستان
از این به بعد بیشتر حواستون به انباع این کشور باشه
داعش رو اونا برا انتحاری حساب ویژه باز کرده
هم فارسی زبانن هم اهل سنت وهابی
.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا قوت خسته نباشن سربازان امام زمان
یک سئوال تا کی باید مردم و سربازان امام زمان و بطور کل نیروهای امنیتی ما شهید بدهند چرا عامل اصلی که هم ما وهم شما میدانیم اصل فتنه و ثبت هم شده داعش تخم ترکه و امداد و نجات از کدام رژیم میگیرد حالا شما ملت را مرتب به خطر می اندازید چرا ضربه کاری را به غده سرطانی وارد نمیکنید حالا مجددا بنشینیم تا جای دیگر فتنه شود تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
این جانگولک بازی ها دیگه فایده نداره حالا که جان حدود 90 نفر از هموطنان گرفته شد دیگر چه فایده
کاشکی اینقدر ادعا نداشتید فقط ادعا دارید و بس
وزارت اطلاعات اطلاعات میکنید همین
توی این چند سال اسرائیل و آمریکا ملعون و داعش و گروهک های دیگر به راحتی به سیستم های امنیتی ما نفوذ میکنند ، برداشت اطلاعات و خرابکاری میکنند و جان دانشمندان و هموطنان ما را میگیرند اونوقت شما فقط بلدید شو بازی کنید
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
شمایی که این همه ادعا دارید نباید از زیر دستانتان ذره ای نفوذ داشته باشید ولی کو
آن هم از انتقام سختتان جان سردار ما را گرفتند و شما فقط نگاه کردید و حرف زدید
جان شهید فخری زاده را گرفتند و نشستید و تماشا کردید و صحبت از انتقام سخت کردید
دل انسان به درد می آید و کلام بسیار است ولی حوصله و رغبتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
باید با افرادی که بدون مجوز در کشور هستند قاطعانه برخورد شود تا این نوع افراد حساب کار دستشان بیاید و یا به آن ها مدارک شناسایی داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خسته نباشید به حافظان امنیت
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
صد نفر کشته شدن
دقیقا از کدوم امنیت و حافظینش حرف می زنی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۰۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
مصطفی از همون امنیتی که شما الان و در کنار خانواده راحت نشستی و داری ایرادهای بنی اسرائیلی میگیری مرد حسابی پای گود نشستی میگی لنگش کن، تو که از هیچی خبر نداری کامنت بیخود نزار
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۹:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
جناب مصطفی که میگی 100نفر کشته شدن و از کدوم امنیت حرف میزنی!!!!!! این حرامیها میخواستن کنار مزار سردار کار خود رو انجام بدن از ترس نیروهای امنیتی و گیتهای انتظامی جایی دورتر خودشون رو بدرک واصل کردن،هنوز میگی فلان و بهمان خدا کنه حرفات از سر نفهمی باشه نه غرض و مرض.اِفهم.(اللهم اهدناالصراط المستقیم.)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
واقعا دیگه خبری نیست که هرروز نگه یه پلیس وسربازمون شهید کردند ماشاالله به این امنیت این امنیت به قولی دیگه وقتی از صدتا گذشته دیگه ببین چه فاجعه ای هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
افغانیهای مغول بی شرف و وادادهای مزدور داخلی ملت ایران بزرگتر از شما رو ازین مملکت با لگد انداختن بیرون
شماها و اربابان داخلی مزدور شما که عددی نیستید
این زنک بیشعور از صدا سیما قبیله ای بندازین بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
ایکاش همه ی مردم مدارک اقامتی داشتند و همواره این مدارک از مردم مطالبه بشود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
این تروریست ها با چه مدارکی و از کجا وارد کشور شده اند؟ این ها با چه مدارکی و از کی خانه ی تیمی گرفته اند؟ هیچ کس متوجه رفت و آمد این افراد غریبه به منزل نشده است؟ مغازه های سر محل چه؟ این را می دانیم که بسیاری از داعشی ها اهل چچن و تاجیک و کشورهای شوروی سابق هستند و در عراق و سوریه ضربه خورده اند.‌ اما بانیان و پشتیبانان این ها باید مشخص و مجازات شوند. ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تا زمانی که مرزهای شرقی کشور مانند دروازه باز است و اتباع بیگانه(بخوانید افغانی) بدون هیچ واهمه از آن رفت و آمد می کنند باید هر روز شاهد یک فاجعه باشیم و چند روز در باره آن بحث بکنیم و سپس همه چیز را فراموش کنیم تا فاجعه بعدی ، بابا یکبار تکلیف مردم را با اتباع بیگانه(بخوانید افغانی) معلوم کنید ، همین چند روز پیش بود که باند ٧ نفره که همگی افغانی بودند و در پارک نهج البلاغه و فدک دست به دزدی و قتل و تجاوز می‌زدند و سنشان بین ١۶ تا ٢٢ سال بود دستگیر شدند . آقایان موضع خود را یکبار برای همیشه مشخص کنید ، شما طرفدار افاغنه هستید یا مردم ایران . یکروز را اعلام کنید تا مردمی که مخالف حضور افاغنه هستند بدون هیچ شعار دادنی در خیابان حاضر شوند به خدا قسم شاهد حضور میلیونی مردم خواهید بود که نشان دهنده عدم رضایت مردم از وجود اینهمه افغانی در ایران است .
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۴:۴۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تا وقتی که شوتی ها و قاچاق بر ها در جاده های کشور جولان می دهند و نیروی های انتظامی و نظامی هم چشم خود را بروی آنها بسته اند ، نتیجه همین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
یعنی انگار هرجور شده باید به اسراییل ربطش بدن که وایسن بعدش ننه من غریبم بازی در بیارن و شاید حواسها رو از باز بودن مرز و مشکلات منحرف کنند
داداش بوزورف اسم عبری و اسراییلی هست یا پدرش امان الله ، آخه این کجاش به اسراییل میخوره
اسراییل بد ولی دیگه همه چی رو که بهم ربط نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا قوت دلیران ایران حضرت مهدی پشتیبانتون حق نگهدارتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
منفی دادم چون جان 12 تا سربازمون گرفتند گفتیم مرز وصبر تحمل شایدبتوونن امنیت سیستان تامین کنند اما جان صدنفر اززن وکودک ومردم بی گناه غیر نظامی گرفتند واین یعنی کو امنیت داخلی واقعا دلاور مردان ضعیف عمل کردید
Iran (Islamic Republic of)
باقری
۱۴:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
وزارت باید پیشگیری میکرد از این اتفاق حالا که این اتفاق افتاده مثل نوشدارو بعداز مرگ سهراب است
چرا مرزهای شرقی باز است روزانه ۱۰هزار افغانی به این کشور می آید این چه سیاستی است که شما مرز را باز گذاشته اید تروریست ها وارد کشور می شوند حالا می خواهید باقالی فروش را به جرم فروش باقالی به تروریست ها اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
درود برسربازان گمنام امام زمان .عج.در ضمن کسانی که قاچاق آدم های از افغانستان یا پاکستان می آورند و...در ریختن خون شهدا مجرم هستند و برخورد بیشتر وبازدارنده لازم را به عمل آورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
مرزها که سوراخه . خیانت هم در همه سطوح بیداد میکنه . به کی باید رای بدیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اونا که عزیران مارو شهید کردن الان دیگه فایده ای نداره ، کاش یک ذره امکانات سازمان های اطلاعاتی سپاه و نیرو انتظامی بالا ببرین تا این تروریست های کودک کش ریشه کن کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
که چی؟؟؟چه دردی دوا میکنه؟؟بر بی کفایتی مرزبانی و وزارت کشور و اطلاعات سرپوش میشه؟؟؟ فقط بلدین مردم عادی رو تو خیابان بکشین؟؟چرا وزیر کشور بخاطر بی عرضگی و بیکفایتی برکنار نشد؟؟؟نکنه قبلا برای حکومت با کشتن مردم خدمت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
دست مریزاد ،ولی یک کار اساسی باید انجام داد اون هم همه اتباع رو اخراج کرد ،وقتی عده ای می گفتن از ورود اتباع جلوگیری کنید دلیل محکمی داشت،ولی عده ای در خواب بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
قاچاق بر ها دقیقا بخاطر پول افراد را قاجاق میکنند و الان شربک جرم و دستشان آلوده بخون ۹۳ نفره ، باشد تا روز قیامت که یا خدا تاوانشان یا در این دنیا یا در آن دنیا بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا حفظتون کنه و قدرتتون بده،خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
وزارت باید جوابگو باشه چرا باید همیشه دانشمندان مارو ترور کنن
مردم از این پسران و پدرها انتظار دارن و باید جوابگو اعتماد و امید مردم به نحو احسنت بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تاجیکی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
فقط اعدام در ملا عام.
تمام قاچاق بر ها هم اعدام.
تمام مرزهای کشور با جدیت و دقت فوق العاده بالا اداره شود،نیروهای امنیتی زیادی استخدام کنید .
تمام اتباع خارجی را اخراج کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
همه عواملی که در ورود تروریست ها به خاک کشورمان دست داشته اند!!! دانسته یا ندانسته...
از راننده اتوبوس و کامیون و مردم عادی و ...
و حتی اگر پلیس،، ضعیف عمل کرده...!!!
و یا برای ورود اینان، رشوه گرفته باشد!!!!!
و..........
و.....
و...
همه... و... همه...
باید بدلیل خیانت به کشور و جاسوسی و حتی سهل انگاری...!
محاکمه و مجازات های فراتر از اعدام!
از نیروهای نظامی،، انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و...
و حتی مردم که همکاری کرده اند.
تشکر مینماییم.
مرگ بر ضد ولایت فقیه.
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۴:۰۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
ما فقط یه نیروی محافظ داریم اونم وزارت اطلاعات هست دشمن نمیتونه مارو از اونا نا امید کنه سرباز های صاحب الزمان بدونن ما هم پشتشون هستیم برای ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
خسته نباشید ولی صدنفر شهید شدند چه امیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
همشون باید اعدام بشن. متهم ردیف اول و دوم و چندم نداریم، که یه چند سال زندان بکشن و بعد آزاد بشن. هرکدام از اینها اگر دستگیر نمی شدن، مثل دو کثافت قبلی، مردم را به خاک و خون می کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
مورد قبول نیست دوستان من میبایست قبل از این اتفاق ناراحت کننده پیشگیری میکردید که شاهد این حادثه که باعث ناراحتی عمیق مردم شد انجام میگرفت عزیزان من همیشه شما باید یک قدم جلوتر باشی برادر وقتی یاد گشواره قلبی میفتی چه حالی بهت دست میده من خودم به شخصه مقصر اصلی را وزارت اطلاعات میدونم که چرا هوشیار نبوده ---- ما الان در وضعیتی هستیم نباید بزاریم این بی همه چیزها حتی فکر ورود کنن چی برسد به بمب گذاری
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۴:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چندین عملیات تروریستی توسط اطلاعات کشف و قبل از اینکه فاجعه ای رخ بده منهدم شده حالا این یکبار این اتفاق افتاده و اگر نه خیلی جاها میخواستن منفجر کنند که زودتر دستگیر شدن در همین خبرها داشتیم که جاهایی بمب گذاری شده و مامورین قبل از انفار بمب ها خنثی کردن
این بی انصافی که بخاطر این اتفاق تمام زحماتشون نادیده بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اینم یه حرفیه...
بله درست میگید.
باید بیشتر از اینا مواظبت می‌کردید...
البته سر نخ این نا امنی ها از ورود قاچاق انسان توسط قاچاقچیان انسان است.
که متأسفانه از ضعف ریال بعضی پلیس هاست!!!
افغانی هایی که در ایران کار میکنند،، یا اقامت ایران بگیرند و یا هرگز به ایران نیایند.
در ایران کار می‌کنند و به بهانه سر زدن به خانواده هایشان در تردد هستند!
و تروریست ها هم از این نقطه ضعف استفاده و سوء استفاده می‌کنند!
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اون داعشی که پایانشو به هم تبریک گفته بودن بااین داعش فرق میکنه یا یکی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۴:۳۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
حکومت داعش برچیده شده و اگر نه عواملش که تو کشورهای مختلف پخش شدن انسجام دولتی و حکومتی داعش از بین رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
ایران ریخته پر از اتباع.....
برای بک ایرانی افغان و تاجیک ندارد ،نمی خواهیم شما افغان ها را تطهیر شان کنید.
یک تجمع مسالمت آمیز یا یک همه پرسی یا نظر سنجی در مورد خروج اتباع مطرح کنید
بهتر است تا فردای دیگر حادثه ای رخ دهد ....
هریک این اتباع همانند همان انتحاری در کرمان می مانند چه جان مردم چه کار مردم را می گیرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تندرو ی کردن کار ناشایسته ای است یکی داعشی می شود ،یکی بی گناهان دیگر را متهم می کند باعقل تصمیم بگیریم وحرف بزنیم نه احساسی
بنی آدم اعضای یکدیگرند همه بنده خداهستیم
مافقط با دشمنان خدا دشمنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
واقعا تشکر فراوان از سربازان گمنام امام زمان و وزارت اطلاعات. ولی ریشه اصلی کینه و دشمنی تاجیکستان با کشور عزیزمان ایران اسلامی باید بررسی شود که چرا شهروندان تاجیکستان بیشترین عوامل ترور هستند. خداوند حافظ و نگهدار برادران وزارت اطلاعات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تردد راحت در مرز های شرق و غرب ...
اینقدر این تردد های غیر مجاز در مرزهای شرقی زیاد و روان شده است که حتی بعضی مسولان از حس نبود امنیت کشور بی توجه شده اند . چه طور بعد عملیات تا اصالت بمب گذار را متوجه می شوند ؟ از کجا آمده و ... اما نمی توانید جلوی این همه تردد غیر مجاز را بگیرید؟
هزینه سنگین میزبانی بیش از حد اتباع را خوردیم ، خواهیم خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چرا از گرانی گوشت و حبوبات و خودرو و طلا و لوازم خانگی گزارش نمی گیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
برو صفحه بازار اقتصادی نه قسمت سیاسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
یه فکر اساسی به حال این ورود و خروج های غیرقانونی و قاچاقی بکنید..بتا دوباره شاهد چنین جنایاتی و شاید بدتر از این نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
سلام. دمتون گرم. خدا یارتون. مطمئنا ملت شریف ایران قدردان زحمات تمام کسانی است که به میهن اسلامی و ایران عزیز خدمت می کنند هستند. و لعنت بر انانی که دشمن هستند و به هر نوعی دارند با دشمن همکاری می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
در اصل کار افغانها هستند که وارد ایران شدند حال تاجیکی خودشان به صورت افغانی وارد ایران می‌آید چون قسمتی از افعانستان تاجیکی هستند اگر افغانی‌ها را بیرون کنید ملت هوشیار می‌شن نه با ۱۰میلیون افغانی که کی به کیه ایران را تصرف کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
باید همه جا و همه کس رو پیگیری کنید. رحم نباید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تردد راحت در مرز های شرق و غرب ...
اینقدر این تردد های غیر مجاز در مرزهای شرقی زیاد و روان شده است که حتی بعضی مسولان از حس نبود امنیت کشور بی توجه شده اند . چه طور بعد عملیات تا اصالت بمب گذار را متوجه می شوند ؟ از کجا آمده و ... اما نمی توانی جلوی این همه تردد غیر مجاز یا مجاز را بگیرید؟
هزینه سنگین میزبانی بیش از حد اتباع را خوردیم ، خواهیم خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خاک پای سربازان گمنامیم... خدا قوت داداشیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
هویت اونها که مشخص شده اما بهتر بود اطلاعات ما قبل از این حادثه ها قوی‌تر باشه مرزهامون امنیت ندارند مرزهای شرقي که سربازانمون شدن سیبل اونها وکسی نمیخواد این امنیت برقرار کنه داخل کشور هم که انگار اغتشاش وهر ازگاهی بمب گذاری عادی‌سازی میشه چرا نباید این قدرت وامنیت در داخل کشور زبانزد باشه نیروهای نظامی ما در حفظ امنیت خودشون ضعیف عمل می کنند چطور انتظار داریم امنیت داخلی زیاد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خاک پای سربازان گمنامیم... خدا قوت داداشیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
مرزها باید محکم بشه طوری که یه چوب کبریت هم بدون اطلاع وارد نشه ،مطمئنا اینکار خیلی به نفع مردم و کشور در حوزه های امنیتی و اقتصادی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اتباع افغانی باید اخراج بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اتباع ؟! نه
تروریست ها...
حتی اگر ایرانی خائن باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اون دونفر که منفی دادن حتما از اتباع هستید دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
به نظر من با صاحب خانه هم باید برخورد شود چون یادم فردی از سازمانهای امنیتی کشور قبلا گفته بود اگه کسی زیر شش ماه خانه شما را اجاره کرد حتما شک کنید و گزا رش دهید اگه صاحب خانه گزارش می داد این همه شهید نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا نابود شان کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چقدر زود فهمیدین، خسته نباشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اتباع افغانی رو اخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
هر کشوری تحویلشون نده یعنی به ما اعلان جنگ داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
من یه کرمانی هستم
اگه واقعا میخواید از مردم داغدیده کرمان قدردانی شه تورو خدا،اگه مسئولین این متن رو میخونن فکری به حال افغانیهای شهر کرمان بکنید-تو هر محله و خیابان از شهر کرمان پابذارید افغانیها ساکن شدند-
اگه فکری به حال این افغانی کشها و افغانیهای شهر کرمان نشه باید منتظر حوادث بدتر از این بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه شوتی سوارهایی که این افراد رو بخاطر پول قاچاقی وارد ایران میکنن. بیاید خبرها رو بخونید که سالیانه چقدر باعث تصادف در جاده های کرمان میشن؟ باید مجازات سنگینی برای ماشین و اتوبوسهایی که قاچاقی این افرادرو جابجا میکنن بذارن.خون شهیدان ترور کرمان به گردن اینهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چطوری از مرز آمده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
بعضی مأمورین هم عمدأ مقصرند!
بخاطر پول، چشمشون رو به روی خیلی چیزها می‌بندند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
محل خروج مواد مایع کهربایی سگ من، در محل ورود اغذیه این تروریست ها باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
دلم میخواد یه بار خبرنگارتون رو بفرستید کرمان تا گزارش تهیه کنه
کرمان شده قسمتی از افغانستان،خبرنگارتون رو بفرستید به محله هایی مثه شرف آباد در شهر کرمان تا باورتون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
افغانیهارو ازایران اخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
روزانه چند صد افغانی بدون پاسپورت از مرز افغانستان بطور قاچاق توسط افغانی کشها به کرمان منتقل میشن و متاسفانه بیشتر ایست بازرسیها هم از این امر مطلع هستند ولی اقدامی انجام نمیدهند-
اصلا این خودروهای افغانی کش دارای ظاهری مشخص و حتی توسط افراد عادی هم قابل تشخیص هستند(ته این خودروها معمولا از مقدار استاندار بالاتره واسه اینکه وقتی 10 تا افغانی یا مشکهای گازوییل و بنزین رو جا میدن تو خودرو،گلگیره به چرخ نگیره)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
مگر به افغانی ها ویزا نمی‌دید که بصورت قاچاق وارد کشور میشن؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
آخر این چه طرز حفاظت از مرز ها است ؟ یک روز باشرکتی برای تعمیرات داخل دستشوئی تماس گرفتم. یک اوستای ایرانی بهمراه یک کارگر غیرقانونی افغانی که از یکی از میادین بکارگرفته بودند برای کار تعمیر بخانه ما آمدند. کارگر افغانی خیلی راحت میگفت دیروز قاچاقی از مرز وارد شده و خیال داره دوسه روز دیگه( آنهم قاچاقی) به افغانستان برگرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اگر مرزهامون امنیت داشتند در قسمت سیستان اینطور سربازها مون قتل عام نمی شدند اینطور مردم ما درکرمان به خاک و خون کشیده نمی شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
ترو خدا نگاه محل زندگیشون.نه دنیا داشتن و نه آخرت دارن .خسرالدنیا والآخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تاجیکستانی بوده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
حالا چرا چهره پلیداین تروریستها را هم مانند دزدان وکیف قاپان ووو. شطرنجی کردید؟ این چه قضیه ای است که هرگز چهره مجرمان ومتهمان را نشان نمیدهید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چون اگر چهرشونو ببینی کور میشی
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۱۳:۴۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
نباید شناخته بشن و گرنه عوامل پشت پرده این ماجرا با توجه به نفوذی های داخلی دست به ترور میزنن و دستیابی به دیگر عوامل سخت خواهد بود. برای سربازان گمنام امام زمان (عج) دعا کنید ان شاءالله همه عاملین این جنایت وحشیانه در طور اطلاعات خواهند افتاد. (( والله مع الصابرین))
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۲:۲۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
حتما اینها تاجیک زبان هستند ولی تابع تاجیکستان نیستند اتباع افغانستانند در مدارس دینی طالبان درس میخوانند برادران طالب شما رسما صدها مدرسه برای اموزش استشهادی افتتاح کرده اند ولایت بدخشان در دست طالبان است .از ترستان نمیتوانید معترض طالبان بشوید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اگر تدابیر امنیتی کافی داشتید ، هیچوقت این اتفاق نمی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خواهشا تمامی اتباع را اخراج کنید....التماس میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
کسانی که غیر قانونی وارد کشور شدن، باید اخراج بشن...
نه همه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
کو گوش شنوا ما صد بار گفتیم کو عمل هر سال کشور به دست اتباع بمباران می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
عجیب غریب اتباع تو ایران دارن جولان میدن این نمک نشناسا رو باید دهنشونو سرویس کرد.عملیات تروریستی که میکنن هیچ یکیشون که با چادر اومد میگه ما ایرانو میگیریم شما ایرانیا دیگه جایی نخواهید داشت.افغانی جماعت خطرناک و به شدت آدمهای پررویی هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
بدخشان رو شخم بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۲:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
بدخشانم در دست طالبان است واینها شاگردان مدارس استشهادی طالبانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
این چندین بار است که اتباع تاجیک دست به ترور میزنند ،ایا شایسته نیست اخطار جدی به دولت کشور تاجیکستان داده شود همچنین استان بدخشان نقاطی که در حال فعالیت تروریستی علیه کشورمان هست را با موشک نقطه زن یا پهباد منهدم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۲:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
درود به سربازان گمنام اقا امام زمان
۱۲
آخرین اخبار