تلاش برای کودتا در قرقیزستان ناکام ماند

ماموران امنیتی قرقیزستان چند تن از افراد مشهور و یک تاجر را به اتهام تلاش برای کودتا و به دست گرفتن قدرت بازداشت کردند.

کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان از دستگیری حامیان امام الدین تاشوف تاجر و یک فعال با نام تیلیخمت کورنوف که به تلاش برای کودتا و به دست گرفتن قدرت متهم شدند، خبر داد.

براساس گزارش آرتی، کمیته امنیت ملی قرقیزستان روز پنجشنبه گفت که افرادی که در برنامه ریزی برای سرنگونی دولت دست داشتند، از جمله یکی از شهروندان این کشور که به عنوان هماهنگ کننده کودتاچیان در مناطق اوش و جلال آباد (جنوب قزقیزستان) توصیف شد و وظیفه گردآوری مردمی برای سازماندهی راهپیمایی‌های دسته جمعی به بهانه‌های مختلف را بر عهده داشت، دستگیر شدند.

از وظایف او همچنین شامل توزیع بودجه و سازماندهی حمل و نقل معترضان به  بیشکک، پایتخت قرقیزستان بود. یک شهروند دیگر به نام ک ا ک نیز دستگیر شد. وظیفه اصلی آن سازماندهی انتقال وجوه از افراد مختلف از آمریکا به داخل قرقیزستان بود.

کمیته دولتی امنیت ملی، مدیر شرکت‌های ساختمانی گروه کی اف تاشوف را به تلاش برای تدارک کودتا متهم کرد و در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه گفت که این شرکت‌ها با استفاده از ارتباطات با تیلیخمت کورنوف (شهروند قرقیزستانی مقیم آمریکا) و برخی دیگر از افرادی که اعتقاد به کودتا داشتند برای سازماندهی تجمعات گسترده برنامه ریزی کرده بودند.

در این بیانیه توضیح داده شده است که تاشوف با هدف اجرای نقشه جنایتکارانه خود به طور دائمی بودجه آماده سازی برای به دست گرفتن قدرت را تامین می‌کرد. 

  پیش از این، تاشوف یک کلیپ ویدیویی ضبط کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و کارمندان کمیته دولتی امنیت ملی را به ربودن او و اخاذی ۱۰۰ میلیون سوم (۱.۱۲ میلیون دلار) از او متهم کرده است.

برچسب ها: قرقیزستان ، کودتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار