رئیس سازمان انرژی اتمی:

باید با استفاده از فناوری‌های جدید از میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای کاست

اسلامی گفت: باید با استفاده از فناوری‌های نوین، از میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای کاست و از روش‌های نوین تولید انرژی بجای سوخت فسیلی استفاده کرد.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت «روز حماسه و ایثار بویین میاندشت» در گلزار شهدای این شهرستان گفت: دشمن، دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرد، خرابکاری‌های صنعتی انجام داد و از تمام ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حرکت ایران در عرصه فناوری‌های هسته‌ای استفاده کرد، اما علی رغم همه توطئه‌های دشمن، توسعه علمی و فناوری هسته‌ای کشور با حضور جوانان متعهد و دانشمند، شُدنی و قابل حصول است.

وی افزود: دشمن مخالف ادامه مسیر توسعه علمی و فناوری کشور در جهت دستیابی به علوم و فنون نوین بوده و در این راه نیز تمام تلاش خود را بکار بسته است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان از ابزار تحریم برای ناتوان کردن کشورمان استفاده و با بهانه‌های مختلف در روند پیشرفت ما اختلال ایجاد کردند، ولی بازهم ناکام ماندند.

وی تاکید کرد: علم و فناوری و حضور مردم مانع سلطه‌جویی ابرقدرت‌هاست و این مولفه همواره برای ملت‌ها قدرت‌آفرین بوده است و هر کشوری از این ظرفیت و همراهی مردم برخوردار باشد هرگز زیر سلطه ابرقدرت‌ها نخواهد رفت و راه خود را قدرتمندانه ادامه خواهد داد.

اسلامی یادآور شد: امروزه اساس قدرت در جهان، علم و فناوری است و مردم، ظرفیت قدرتمندی یک کشور محسوب می‌شود و دشمنان می‌کوشند با اعمال تحریم، پیشرفت جمهوری اسلامی را در زمینه علوم و فنون نوین را متوقف کنند و تمام تلاش‌های آن‌ها در سال‌های اخیر با هدف توقف علم و فناوری ایران در زمینه بحث هسته‌ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر بنیان‌های علمی و پیشرفت فناوری در کشور تاکید دارند و در باره فناوری هسته‌ای بیان کردند که ما باید دستِ‌کم بیست هزار مگاوات برق اتمی داشته باشیم و فناوری‌های هسته‌ای باید در اختیار ایران باشد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی موجب برهم خوردن شرایط آب و هوایی جهان شده و ورود بیش از میزان فعلی گاز‌های گلخانه‌ای که نتیجه استفاده از سوخت‌های فسیلی است، برای کره زمین قابل قبول نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: باید با استفاده از فناوری‌های نوین، از میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای کاست و از روش‌های نوین تولید انرژی بجای سوخت فسیلی استفاده کرد و در این راستا برخی کشور‌ها اعلام کرده‌اند که ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را سه برابر خواهند کرد.

اسلامی ادامه داد: سعادت ملت و پیشرفت و آبادانی کشور، فلسفه وجود انقلاب ماست و این ۲ هدف اصلی با تقدیم شهدای زیاد موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» در راستای سعادت ملت و پیشرفت و آبادانی کشور است، زیرا استکبار و آمریکا هرگز تحمل نکرده و نمی‌کند که ایران استقلال داشته باشد و زیر بار سلطه نباشد و در دوران پیش از انقلاب نیز همان‌ها بودند که برای کشور ما تعیین تکلیف می‌کردند.

 نوزدهم دی در شورای فرهنگ عمومی بویین میاندشت بعنوان «روز حماسه و ایثار این شهرستان» ثبت شده است.

معاون رئیس جمهور، امروز پیش از آغاز مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار بویین میاندشت، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در پایان مراسم نیز از کتاب «بر بال ملایک» که وصیت‌نامه و زندگینامه شهدای این شهرستان است، رونمایی کرد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی

شهرستان بویین میاندشت در ۱۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان اصفهان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.