در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازی برد برد با بازار نو آفرین فرابورس ایران

کارشناس بازار سرمایه گفت: طبیعتا بازار نو آفرین یک بازی برد برد برای بازار سرمایه و شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود.

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: موضوع شرکت‌های دانش بنیان و اهمیت این بخش در اقتصاد کشور ما هنوز به جایگاه منطقی خود نرسیده و علی‌رغم پیشرفت‌های این حوزه همچنان نگاه سنتی به اقتصاد تولیدی وجود دارد که این موضوع سبب شده ارزش این شرکت‌ها را به شکل واقعی درک نکنیم و آن‌ها به جایگاه حقیقی خود نرسند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در سطح بین‌المللی در دو دهه گذشته شاهد انفجار شرکت‌های دانش بنیان از نظر نقشی که می‌توانند در اقتصاد داشته باشند بودیم. کشور ما نیز به این سمت در حال حرکت است هرچند که نوپا هستیم.

او افزود: یکی از چالش‌هایی که در این حوزه با آن مواجه هستیم بحث‌های نگاه سنتی همانند پذیرش این شرکت‌ها در بازار سرمایه بود که اقدام اخیر درخصوص تاسیس بازار نو آفرین به نظر گام بلندی خواهد بود تا فرآیند پذیرش این شرکت‌ها تصریح شود و جایگاه و اهمیت آن‌ها را در بازار سرمایه و اقتصاد ارتقاء دهد.

او می‌گوید: طبیعتا بازار نو آفرین یک بازی برد برد از یک سمت برای بازار سرمایه به سبب شگل گیری افزایش تنوع شرکت‌های حاضر در بازار و از سوی دیگر برای خود شرکت‌های دانش بنیان که می‌توانند تامین مالی از این بستر را داشته باشند محسوب می‌شود.

گفتنی است که به تازگی بازار نوآفرین در فرابورس ایران افتتاح شده و تمرکز این بازار با دو تابلوی رشد و دانش‌بنیان بر پذیرش شرکت‌های نوآور، فناور و صنایع جدید است.

این شرکت‌ها از همه مزایای بازارهای اول و دوم شامل معافیت مالیاتی، توثیق سهام، سهولت در تامین مالی از طریق ابزارهای بازار سرمایه، قابلیت معامله سهام و مواردی از این دست برخوردار می‌شوند. در حال حاضر ۱۰ شرکت دانش‌بنیان درخواست پذیرش در این بازار را به فرابورس ارائه داده‌اند که سه شرکت پذیرش شدند و همچنین ۳۰ شرکت هم نامزد پذیرش در تابلوی رشد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار