نمایشگاه بین المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان

نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در مشهد برگزار می شود.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان خرداد سال آینده در مشهد برگزار می شود.

سعید صیفی افزود:موقعیت نمایشگاه بین المللی مشهد به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان دروازه فعالیت‌های اقتصادی و صادرات به آسیای میانه و افغانستان نام برد. 

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس گفت: در راستای این تصمیم در سال جاری استان زنجان نمایشگاه صادرات به روسیه را برگزار کرد و تا چند روز آینده نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان در بندر چابهار برگزار می شود.

سعید صیفی افزود: با توجه به همجواری خراسان رضوی و اهمیت و جایگاه استان، بنا شد برای نیمه اول سال ۱۴۰۳ نیز نمایشگاه بین المللی مشهد، میزبان برگزاری اولین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان باشد. 

او آسیای میانه و افغانستان را دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزه‌های اقتصادی برای کشورمان دانست و گفت: طی یکی دو سال گذشته، صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای مشترک المنافع و آسیای میانه، قفقاز و کشور روسیه رشد ۵۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم. 

سعید صیفی با اشاره به تاکید رهبری در بیانه گام دوم انقلاب که ۱۵ کشور همسایه با جمعیت ۶۰۰ میلیون نفر باید در مسائل اقتصادی مورد توجه قرار گیرند افزود: با نگاه ویژه عبور از تحریم‌های یک طرفه و ظالمانه دشمنان برگزاری نمایشگاه‌های خارجی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و تلاش داریم نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان با قوت به صورت ملی در مشهد برگزار بشود. 

وی با تاکید بر اینکه ایران برای کشورهای مختلف به ویژه همسایگانش یک فرصت سرمایه گذاری و تجاری محسوب می‌شود گفت: گسترش تجارت با کشورهای آسیای میانه و افغانستان می‌تواند منافع زیادی برای کشورمان به ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی داشته باشد.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود:امید داریم این نمایشگاه با برگزاری موفق خود به واسطه استقبال و همراهی ویژه بخش‌های دولتی و خصوصی به یکی از نمایشگاه‌های سر آمد و برند شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.