انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به زودی اجرایی می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: ایمیدرو طرح‌های بزرگی را برای تولید برق، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان اجرایی کرده که به تدریج به بهره برداری می‌رسند.

محمدرضا موثقی نیا در نشست خبری  گفت: مشکلات شرکت های سنگ آهن بخش خصوصی و ایمیدرو مشترک است و باید با بهره گیری از ظرفیت های دو بخش، نسبت به رفع مشکلات فرآروی آن، اقدامات مناسبی انجام داد.

وی افزود: تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو این است که تا حد امکان، تمرکز خود را بر رفع مشکلات بخش خصوصی بگذارد و این بخش، اقدام به توسعه ظرفیت ها کند

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در حال حاضر، زنجیره صنعت فولاد نامتوازن است، تصریح کرد: انجمن سنگ آهن می تواند با ورود به موضوع تامین سنگ آهن در حوزه معادن عمیق یا معادن فراسرزمینی، کمک کند تا ضمن افزایش ذخایر موجود، آینده زنجیره صنعت فولاد تضمین یابد.

موثقی نیا با اشاره به اقدامات ایمیدرو برای تامین آب و برق شرکت های فولادی گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و سرمایه گذاری های صورت گرفته در زنجیره صنعت فولاد، برای تامین زیرساخت ها باید خودمان اقدام کنیم.

وی افزود: این سازمان با همکاری شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی، طرح های بزرگی را برای تولید برق، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان اجرایی کرده که به تدریج به بهره برداری می رسند.

در ادامه مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران در این جلسه با بیان اینکه همواره تلاش کرده ایم بازوی مشورتی دولت در مسائل پیش روی معدنکاران باشیم، گفت: در کنار وظایف انجمن، آماده همکاری با ایمیدرو در زمینه های مختلف برای توسعه بخش معدن هستیم.

وی ادامه داد: بخش قابل توجه توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در سال های گذشته، ناشی از صادرات سنگ آهن بوده است.

سعید عسکری زاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران در این جلسه با اشاره به موضوع حقوق دولتی و عوارض صادراتی سنگ آهن و مشکلات حاصل شده برای معدنکاران، بیان داشت: در صورت متعادل شدن قیمت گذاری در بخش سنگ آهن، همه واحدهای بخش خصوصی را وارد بورس می کنیم.

برچسب ها: ایمیدرو ، انتقال اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۴ دی ۱۴۰۲
وقتی آب نیست چه‌جوری میگن جمعیت باید ۱۵۰میلیون بشه و چندین میلیون افغانی رو آوردید تو ایران من کارم جوشکاریه تو ساختمونای نیمه کاره برید ببینید افغانی ها چه‌جوری اب رو هدر میدن بهشون هم که‌ میگی میگن صاحبکار پولشو میده به شما ربطی نداره یا ببینید چه‌جوری نون تازه میگیرن خشک میکنن میفرستن افغانستان برا گاو و گوسفند بعد یه اب هیرمند رو به روی سیستان بستن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۳:۰۳ ۲۴ دی ۱۴۰۲
انتقال آب فکر خوبیه اما یه راه بهتر هم شهرسازی کنار دریا هست.
France
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
لوله آب شهر نیویورک رو با ماشین میشه داخلش تردد کرد

حجم انتقالی شما زور بزنه نهایت چندتا شهر و روستا رو اونم فقط برای مصارف آب شرب تامین کنه
مشکل اصلی فرونشست همه همچنان باقی خواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۱۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
آیا می‌شود اب دریا تاقبل از اینکه تصفیه خانه نصب شود اب را در محل های خشک رها کنند و باعث تغیر اب وهوای منطقه شود
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۳ دی ۱۴۰۲
مصرف روزانه مردم تهران برای هر نفر در این کمبود اب شدید حدود ۴۵۰ لیتر در شبانه روزه، چرا عمق بحران را به مردم نمیگید؟ نکنه میترسید انتخابات تحت تاثیر قرار بگیره؟ چرا برای مردم سبک زندگی و الگوی تغذیه برای مقابله با این بحران را معلوم نمیکنید؟ با جان مردم بازی نکنید. از شرقی ترین نقطه دریای عمان تا غربی ترین نقطه خلیج فارس کل جمعیت ساکن شهرهای کنار دریا به دو میلیون نفر نمیرسه. چرا مردم را به مهاجرت به انجا تشویق نمیکنید که راحت با آب شیرین کن اب مورو نیاز را تهیه کنید و مجبور به این همه هزینه بی فایده برا انتقال اب به مرکز کشور نشوید، تو رو خدا چند تا از مدیران کشورهای حاشیه جنوبی رو استخدام کنید
France
نوید
۱۸:۰۸ ۲۴ دی ۱۴۰۲
به علت، ایجاد ناامنی، مسایل امنیتی، زیرساخت‌های اقتصادی و کشاورزی مناطق مرکزی. و همچنین عدم پذیرشِ، مهاجرت از طرف مردم. کوچ کردن و کوچ دادن مردم، امکان ندارد. و از لحاظ بحران. همه‌ی مردم ایران، می‌دانند که بحران آبی، داریم. اما این خود مردم هستند که، متاسفانه الگوی مصرف را، رعایت نمی‌کنند. اگر قیمت آب هم، بالا برود. صدای مردم، بلند می‌شود. و این‌بار طلبکار می‌شوند که، ما چرا باید قیمت آب زیاد، بدهیم. دردسر، بسیار زیاد است متاسفانه.و همچنین، الگوی مصرف فردی، تاثیر زیادی بر بحران آب، ندارد. و الگوی تولیدات کشاورزی است که، مصرف آب زیادی دارد. و باید تمام ایران، بجزء تولیدات غلات، به صورت کاملا، برای تولید محصولات کشاورزی آبی، به زیر کشت گلخانه‌ای برود. که این خود، تامین اعتبار می‌خواهد. و اگر دولت کمی از بوجه‌های خود، برای تامین یارانه‌ها مثل بنزین، نان و... کم کند، تا تامین بوجه برای کشاورزی گلخانه‌ی کند. صدای مردم، بلند می‌شود. و دوباره، شورش خیابانی شروع می‌شود.?? بله دوست عزیز، از ماست که بر ماست‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
انتقال آب فاجعه جدید زیست محیطی منتظر عواقبی مثل دریاچه ارومیه و از آن بدتر باشید

تنها راه حل بحران آب برخورد جدی و قاطع با کسانی است که بی رویه آب مصرف میکنند
United States of America
امین
۱۷:۳۷ ۲۳ دی ۱۴۰۲
یعنی می‌فرمایید خلیج فارس و دریای عمان مثل دریاچه ارومیه خشک میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
دریاچه ارومیه محصور در خشکی بود که به ناحق و غیر کارشناسی شده حق آبه ااش را گرفتن و خشک شد ولی خلیج فارس به اقیانوس ها وصل است و هر چه قدر هم برداشت بشه به جایی بر نمیخوره و باید در صنعت و کشاورزی به جای آب شرب استفاده بشه و حتی در احیا دریاچه ها و تالاب ها استفاده بشه مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اگه افراد تعطیلی مثل تو دست اندرکار باشن مردم و همه موجودات زنده مملکت همین امسال از تشنگی تلف میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۳ دی ۱۴۰۲
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
به امید خدا
آخرین اخبار