پرداخت ۳۵ میلیارد تومان زکات در استان همدان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: امسال تاکنون کشاورزان استان بیش از ۳۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند.

در شورای زکات استان همدان که با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور برگزار شد، مدیرکل کمیته امداد استان گفت: در استان مودیان زکات ۲ هزار و ۲۶ نفر هستند و تاکنون ۳۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند.

رسول شیخی زاده گفت: پیش بینی جمع آوری زکات امسال در استان ۳۲ میلیارد تومان بود که ۳ میلیارد تومان بیشتر محقق شده است.

به گفته او از ساخت مسکن تا تامین بسته‌های غذایی و معیشتی و کمک هزینه جهیزیه، آزادی زندانیان و کم هزینه درمان بیماران نیازمند و طرح عمرانی؛ محل هزینه کرد زکات جمع آوری شده در استان بوده است.

استاندار هم در شورای زکات استان با اشاره به اینکه زکات ۵۹ بار در قراآن تاکید شده است گفت: خداوند یار و مددکار زکات دهندگان است تا عدالت اجتماعی بیشتر محقق شود.

علیرضا قاسمی فرزاد هزینه کرد زکات را موجب عمران و آبادانی روستا‌ها برشمرد و گفت: دولت نیز مانند گذشته معادل زکات جمع آوری شده را برای خدمت به مردم هزینه می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان هم با بیان اینکه مطلقات زکات در استان بیش از ۱۰۰میلیارد تومان است گفت: باید به طرفی برویم که زکات واجب را دریافت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی عملکرد مسئولان را در جذب زکات موثر دانست و گفت: بسیاری از وعده‌های حاکمیت در هزینه کرد زکات عملی شده است، اما مردم از آن اطلاع ندارند.

او خواستار تبلیغ بیشتر روحانیون شد و گفت مردم ما کمک‌های انفاقی زیادی دارند که قالب‌های مختلفی دارد که لازم است با فرهنگ سازی توسط روحانیون بیشتر در قالب خمس و زکات داده شود تا هم وظیفه شرعی شان را انجام داده باشند وهم در مسیر درست پول شان را خرج کرده باشند.

رئیس شورای عالی زکات کشور هم با بیان اینکه در گذشته در جمع آوری زکات ضعف‌هایی وجود داشته که ما اکنون تلاش می‌کنیم این فریضه الهی را احیا کنیم تا جامعه اسلامی از برکات آن بیشتر بهره‌مند شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی خواستار تشکیل جلسات کارشناسی برای رفع ایرادات و اشکالات کار شد و گفت: آیین نامه زکات کشور پس از ۱۱سال ابلاغ شده است ومیطلبد با کار کارشناسی اجرای آنرا جلو بیاندازیم.

او خداباوری مردم را نقطه قوت شورای زکات برشمرد و گفت: ما وظیفه داریم اعتماد سازی کنیم تا فریضه الهی درست جمع آوری و هزینه شود.

رئیس شورای عالی زکات کشور همچنین گفت: در سال آینده همایش ملی زکات را خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.