اجساد رها شده مردم غزه در خیابان‌ها

معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد کارکنان این سازمان صحنه‌های فاجعه‌باری را در شمال غزه مشاهده کرده‌اند.

مارتین گریفیث، مسئول عملیات امدادرسانی سازمان ملل در غزه، تصویری تلخ و غم انگیز از شرایط نوار غزه ارائه کرد و گفت که همکارانش صحنه‌های به شدت وحشتناک را در آنجا دیده اند.

براساس گزارش الجزیره، گریفیث‌ که معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نیز هست به نقل از کارکنان سازمان ملل که توانستند به شمال غزه بروند، گفت که آنچه دیدند به طرز غیرقابل توصیفی وحشتناک بود، زیرا اجساد انسان‌ها در خیابان‌ها رها شده بود و افرادی که نشان دادند نشانه‌های واضح گرسنگی، کامیون‌ها را در جستجوی هر چیزی متوقف می‌کند تا چیزی برای زنده ماندن بدست بیاورند.

گریفیث با بیان اینکه تاسیسات امدادی بشردوستانه در معرض هدف قرار گرفتن رژیم صهیونیستی قرار گرفت که منجر به خطر افتادن امدادگران شد، افزود که تلاش‌های تیم او برای اعزام کاروان‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه در شرایط غیرممکن با تاخیر و رد مواجه شد و در عین حال وضعیت ایمنی امدادگران را به خطر انداخت. 

 او توضیح داد که بسیاری از مردم دیگر خانه‌ای برای بازگشت ندارند، زیرا پناهگاه‌ها در نوار تعداد بسیار بیشتری از ظرفیت خود را در خود جای می‌دهند.

گریفیث با اشاره به اینکه مراکز پناهگاه‌ها از مردم غزه سرریز شده و آب و غذا رو به اتمام است، اعلان کرد که ۱۳۴ تأسیسات متعلق به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بمباران شدند و ۱۴۸ کارمند سازمان ملل نیز در این بمباران‌ها جان باختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار