رشد ۳۵ درصدی پرداخت زکات در استان قم

دبیر شورای زکات قم با اشاره به جمع آوری بیش از ۳۶ میلیارد ریال زکات در ۹ ماه گذشته در استان گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

دبیر شورای زکات استان  قم در جلسه شورای زکات که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) برگزار شد با اشاره به جمع آوری بیش از ۳۶ میلیارد ریال زکات واجب، مستحبی و فطریه در ۹ ماه گذشته در استان گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۵ درصد رشد داشته است که این امر حاکی از ظرفیت‌های خوب استان در جذب زکات می‌باشد.

حجت الاسلام محمد طه مهری همچنین از مشارکت ۶۷ روستا در پرداخت زکات خبر داد و افزود: زکات جمع آوری شده در محل همان روستا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۹ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در قم گفت: میزان جذب زکات این مراکز در ۹ ماه گذشته بیش از ۱۵ میلیارد ریال در بخش کالا و بیش از ۱۰ میلیارد ریال در بخش نقدی بوده که ۸۷ درصد آن زکات مستحب و ۱۳ درصد زکات واجب بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه آمار و ارقام زکات فقط مربوط به آماری است که در دبیرخانه شورای زکات به ثبت رسیده است تاکید کرد: آمار واقعی و کمک‌های مردم در این بخش، بیشتر از آمار ثبتی است. 

آیت الله سید محمد سعیدی رئیس شورای زکات استان هم با بیان اینکه باید فرهنگ زکات در جامعه بیش از گذشته ترویج شود افزود: تقویت شبکه مبلغین و بهره‌گیری از ابزار هنر و رسانه در ترویج این فرهنگ دینی در سطح جامعه بسیار موثر است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: زکات ، پرداخت زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار