ممنوعیت تردد در مجاورت رودخانه‌های گیلان تا پایان هفته

شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی شهروندان تا پایان هفته از تردد و اتراق در مجاورت رودخانه‌ها خودداری کنند.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه‌ها، از شهروندان و مسافران درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار، از تردد، اِسکان و اُتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان

اداره کل هواشناسی گیلان هم در هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: تا اواخر وقت امروز (یکشنبه ۲۴ دی ماه) با فعالیت سامانه بارشی و موج هوای سرد در منطقه، شرایط برای بارش و کاهش دما در استان فراهم است.

بنابراین طی این مدت ابرناکی و مه آلود شدن هوا، بارش باران (برخی مناطق شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد شدید، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش شدید برف و کولاک پیش بینی شده است.

همچنین آبگرفتگی و اختلال در تردد، بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش زمین، شکستن و سقوط درختان و خسارت به سازه‌ها و ابنیه مورد انتظار است؛ بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت اجتناب افراد و اشخاص از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین برپایی چادر‌های مسافرتی لحاظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.