چمنیان: کیفیت فوتبالمان را باید به رخ حریفان بکشانیم

کارشناس فوتبال درباره بازی‌های تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

عباس چمنیان کارشناس فوتبال درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران و فلسطین در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: بازی خیلی  مهمی در شروع کار تیم ملی فوتبال است و  می‌تواند کیفیت و هماهنگی  تیم مورد ارزیابی قرار بگیرد. خوشبختانه بازی اول برای ما سخت نیست و بازی‌های مرحله گروهی به صورتی قرعه به نام  ما خورده است که به تدریج تیم ما می‌تواند به هماهنگی لازم دست پیدا کند و اعتماد به نفسی که باید در چنین تورنمنتی ملی پوشان به دست آورند در بازی با فلسطین، هنگ کنگ و امارات به دست می‌آورند.  

عزم خود را برای کسب قهرمانی در جام ملتهای آسیا باید جزم کنیم 

او افزود: همه اهالی فوتبال  معتقدند که چالش اصلی  تیم ملی فوتبال در مراحل حذفی است که باید در آن بازی‌ها بتوانیم ازکیفیت بازیکنان و تیم خود حداکثر استفاده را ببریم و به هدفمان که صعود به فینال و قهرمانی هست برسیم. رونمایی از ترکیبی که خیلی ناآشنا هم نیست در این تورنمنت از سوی قلعه نویی و کادر فنی می‌تواند تاثیرگذار باشد. به نظر می‌رسد فرصت خیلی خوبی است که ما بتوانیم کیفیت فوتبال خود را به رخ بقیه تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا بکشانیم و از همین الان عزممان را برای رسیدن به فینال و کسب قهرمانی جزم کنیم.

ساختار دفاعی بزرگترین دغدغه اهالی فوتبال است 

چمنیان درباره اینکه تیم ملی فوتبال در بازی دوستانه با بورکینافاسو نشان داد که ساختار دفاعی اش ضعیف است، گفت: بزرگترین دغدغه اهالی فوتبال، ساختار دفاعی تیم ملی  است و  بیشترین نگرانی را ما در بخش دفاعی به خصوص در مراحل حذفی داریم،  چون در مرحله گروهی بعید به نظر می‌رسد توان تهاجمی تیم‌های فلسطین، هنگ کنگ و حتی امارات ما را اذیت کند.

بازیکنان خط دفاعی  باید کمتر دچار اشتباه فردی و تیمی شوند 

او افزود: به طور حتم با شناختی که از کادر فنی داریم تدابیر لازم را اتخاذ کرده است و امیدوارم که بازیکنان خط دفاعی بتوانند هم در مسئولیت‌های تیمی و هم وظایف فردی عملکرد خوبی داشته باشند و کمتر دچار اشتباه تیمی، گروهی و فردی شوند به خصوص در  بازی مقابل تیم‌هایی که یک مقدار بخش حمله شان مانند کره جنوبی، ژاپن،  استرالیا و قطر توان تهاجمی شان بالا است. کما اینکه تیم ملی قطر را دیدیم که در بخش حمله با داشتن بازیکنان خوب برای هر دفاع آسیب پذیری می‌تواند خطرناک باشد. امیدوارم بخش دفاعی تیم ملی در این فرصت را بتوانیم ترمیم کنیم و بالانس خوبی بین توان تهاجمی و ویژگی‌های دفاعی خود به وجود آوریم.

برتری برابر تیم های ژاپن و کره جنوبی دور از دسترس نیست 

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند برابر تیم‌های قدرتمند جام ملت‌های آسیا به پیروزی دست یابد، گفت: به نظرم دور از دسترس نیست و هیچ چیز در فوتبال غیر ممکن نخواهد بود.  کیفیت بازیکنان تیم ایران آن قدر خوب است که ما باید امیدوار باشیم. معتقدم برای عبور از موانع بزرگی  همانند ژاپن و کره جنوبی  باید بخش دفاعی مان کم اشتباه باشد، چون ما در بخش حمله با بازیکنان خلاق و باکیفیتی که داریم خیلی مشکل نداریم حتی در بازی‌های بزرگ با ژاپن و کره جنوبی هم می‌توانیم از توان تهاجمی خود حداکثر استفاده را ببریم. با توجه به سرعت تیم ژاپن و کره جنوبی نگرانی در خط دفاع وجود دارد که امیدوارم در این بخش کمترین اشتباه و بهترین کیفیت را داشته باشیم که قطعا در این شرایط می‌توانیم امیدوار باشیم که برابر تیم‌های بزرگی همانند ژاپن به برتری برسیم. 

قهرمانی در جام ملت های آسیا نباید به معنای نادیده گرفتن مشکلات فوتبال باشد  

چمنیان درباره اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از ۵۰ سال می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، گفت: شاید بزرگترین امیدواری ما به این باشد، چون ترکیبی که ما در تیم ملی داریم و نفرات اصلی که به زمین مسابقه می‌روند کاملا میدان دیده و به بلوغ کامل رسیده اند و شاید این فرصت خوبی باشد، چون قطعا  بعد از این دوره  ما نیاز به پوست اندازی و ایجاد ساختار جدید در تیم ملی داریم و به طور حتم در دوره بعدی با بازیکنان کم تجربه‌تر وارد مسابقات آسیایی خواهیم شد؛ بنابراین فرصت طلایی برای فوتبال کشورمان است که این رویا و هدفی که نزدیک به ۵۰ سال و نیم قرن برای ما دست نیافتنی بوده است، امسال محقق شود. حتی قهرمان شدن ما به معنای نادیده گرفتن مشکلاتی که در  فوتبال ما وجود دارد، نیست و نمی‌توانیم انکار کنیم، چون مشکلات زمینه‌ای درسطح فوتبال پایه، باشگاه داری در فوتبالمان باید برطرف شود، اما می‌تواند ما را به آینده امیدوار کند و مردم ایران خوشحال شوند که تیم ملی کشورمان افتخار بزرگی کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
تو رو خدا نمی‌خواهید کیفیتتون رو نشون بدید. ابرومون میره
آخرین اخبار