کمیسر کل آنروا: ۱۰۰ روز برای ساکنان غزه ۱۰۰ سال به نظر می‌رسد

کمیسر کل آنروا در صدمین روز از آوارگی مردم غزه بیانیه‌ای صادر کرد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا، با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تاکید کرد که بی تفاوتی در برابر مرگ، ویرانی، آوارگی، گرسنگی، از دست دادن و غم و اندوه عظیم مردم غزه در ۱۰۰ روز گذشته حس بشردوستانه مشترک ما را لکه دار می‌کند.

این مقام سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها به دلیل بمباران (رژیم صهیونیستی) بیشترین آوارگی را از سال ۱۹۴۸ تاکنون متحمل شده‌اند، افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به پناهگاه‌های آنروا پناه برده و مجبور به زندگی در شرایط غیرانسانی شدند.

لازارینی با بیان اینکه ۱۰۰ روز گذشته برای ساکنان غزه مانند ۱۰۰ سال بوده است، توضیح داد که اکثر ساکنان غزه زخم‌های جسمی و روانی ناشی از حملات را تا آخر عمر خواهند داشت.

وی افزود: با وجود تماس‌های مکرر، آتش‌بس بشردوستانه برای جلوگیری از کشتار مردم غزه و امکان ارسال امن غذا، دارو، آب و سرپناه هنوز عملی نشده است. فرا رسیدن زمستان وخامت شرایط زندگی را به ویژه برای کسانی که در فضای باز ​​زندگی می‌کنند تشدید کرده است. 

کمیسر کل آنروا در بیانیه خود افزود: مردم در شرایط غیرانسانی به سر می‌برند که در آن بیماری‌ها از جمله در بین کودکان شیوع پیدا می‌کند، شرایط غیرقابل تحمل دارند و به سرعت به سمت قحطی پیش می‌روند.

وی گفت: «شرایط کودکان در غزه دلخراش است.» یک نسل کامل از کودکان از آسیب‌های روانی رنج می‌برند و سال‌ها طول می‌کشد تا بهبود یابند. بحران غزه یک فاجعه انسانی است.

ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را در نوار غزه آغاز کرده است که تا دیروز شنبه در غزه بیش از ۲۳۰۰۰ کشته و حدود ۶۰۰۰۰ مجروح برجای گذاشته است.

برچسب ها: جنگ غزه ، آنروا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار