اعلام وضعیت قرمز در اردبیل / محور اردبیل - آستارا تا اطلاع ثانوی مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: نه تنها نمین بلکه تمام شهر‌های استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

مهدی خدمتی مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل داشت: نه تنها نمین بلکه تمام شهر‌های استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و از اهالی انتظار می‌رود با پرهیز از تردد‌های غیرضروری اجازه دهند تا شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به برف‌روبی و پاکسازی مناطق شهری اقدام کنند.

وی با قدردانی از تلاش آفرودسواران برای جابه‌جایی ضروری مردم در سطح شهر تصریح کرد: ارتفاع برف در برخی از مناطق به ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر رسیده و واقعا کار خدمات‌رسانی با سختی تمام در مسیر‌ها و جاده‌های اصلی در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش برف تا عصر امروز ادامه خواهد داشت و با برنامه‌ریزی انجام شده سعی ما بر این خواهد بود تا راهداران در جاده‌ها و شهرداری‌ها نیز در داخل شهر‌ها عملیات پاکسازی و برفروبی را از سطح معابر انجام دهند.

خدمتی افزود: اکثر راه‌های روستایی استان اردبیل مسدود شده و با توجه به ضرورت بازگشایی روستا‌های پرجمعیت راهداری تلاش خود را آغاز کرده تا این مسیر‌ها را بعد از اولویت راه‌های اصلی و فرعی شروع کند.

علی نسیمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل نیز یادآور شد: تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، جاده‌ها و پایش همکاران نشان می‌دهد که امکان تردد در برخی از مسیر‌ها وجود ندارد.

وی از مسدود شدن محور اردبیل – آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل نبود ایمنی کافی در این مسیر، تا اطلاع ثانوی محور اردبیل – نمین – آستارا مسدود می‌شود تا شرایط ایمن‌تری را در این مسیر مهیا کنیم.

نسیمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: محور‌های مواصلاتی استان فاقد انسداد شریانی هستند و راهداران تلاش می‌کنند راه‌های اصلی استان را با سرعت بازگشایی کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل در مورد مسدود شدن محور پونل – خلخال و گردنه الماس نیز بیان کرد: در این مسیر نیز تردد به سختی انجام می‌شد که تدبیری مناسب اندیشیدیم تا با مسدود کردن مقطعی امکان تردد ایمن‌تری را فراهم کنیم.

سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل گفت: مشکل قطعی برق در ثمرین و برخی روستا‌های این شهرستان در حال رفع شدن است و تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان بر این است تا در ساعات آینده قطعی گاز، برق و آب نداشته باشیم.

 وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در روز‌های گذشته آرد مورد نیاز روستا‌ها تأمین شده و مردم در خرید نان دچار مشکل خاص نیستند.

فرماندار اردبیل اولویت بازگشایی راه‌های روستایی را شناسایی زنان باردار روستایی اعلام کرد و گفت: اورژانس و هلال احمر نیز در این زمینه پای کار هستند.

شهرام محمدی فرماندار مشگین‌شهر نیز تصریح کرد: بیش از ۲۴ ساعت است که مدام در این شهر بارش برف را شاهدیم و ما با مدیریت شهری سعی کردیم تا در تردد روزانه مردم مشکلی به وجود نیاید.

وی از تلاش راهداری برای بازگشایی محور‌های روستایی خبر داد و افزود: با توقف بارش‌ها از عصر امروز عملیات برفروبی شهر‌ها و روستا‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد.

فرماندار مشگین‌شهر در مورد آخرین وضعیت کوهنوردان مفقود شده در سبلان نیز خاطرنشان کرد: منتظر آرامش هوایی هستیم تا با بالگرد‌های امدادی بتوانیم کوهنوردان مفقود شده را پیدا و تحویل خانواده‌هایشان دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۴ دی ۱۴۰۲
هیچ خیابانی باز نیست، کوچه ها و جاده ها که سهله! مدیریت بحران چه کار میکنه نمیدونیم! زیر برف مدفون میشیم اگه امشب هم بارش ادامه داشته باشه