شناسایی بیش از ۴ هزار زنبورستان در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۴ هزار و ۶۸۳ زنبورستان بومی در این استان شناسایی شده است.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پایان سرشماری زنبورستان‌ها در این استان خبر داد و گفت: در این دوره از سرشماری ۴ هزار و ۶۸۳ زنبورستان شناسایی شده است.

او با اشاره به افزایش ۳ درصدی زنبورستان‌های بومی در گیلان افزود: زنبورداران گیلانی امسال ۵ هزار و ۷۰۰ تن عسل برداشت کرده اند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، زنبورستان‌های بومی استان ۹۴ کندوی سنتی و ۳۹۵ هزار و ۴۷۰ کندوی مدرن دارند و عسل تولیدی این زنبورستان‌ها در بین مردم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمدی با اشاره به اینکه سرشماری از زنبورستان‌های گیلان از ۱۵ مهرماه آغاز شده بود، تصریح کرد: سرشماری با همراهی و مشارکت ۳۲۴ کارشناس و با نظارت ۷۰ رئیس مرکز در ۳ هزار آبادی استان انجام شده است.

او همچنین گفت: در این سرشماری علاوه بر کل زنبورستان‌های بومی استان گیلان ۲۷۴ زنبورستان مهاجر استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، البرز، قزوین و مازندران نیز سرشماری شده اند.

 

شناسایی بیش از ۴ هزار زنبورستان در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: ۳۳ زنبورستان بومی این استان نیز در زمان سرشماری در استان‌های دیگر کشور حضور داشتند و توسط کارشناسان آن استان‌ها سرشماری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.