ساخت مجموعه سازه‌های خشتی ویژه مسافران در باغ فدک اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: مجموعه سازه‌های خشتی ویژه اسکان موقت مسافران نوروزی در باغ فدک در حال ساخت است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به ساخت مجموعه سازه‌های خشتی ویژه مسافران در باغ فدک گفت: در مرحله  نخست این طرح و تا پایان سال مجموعه ۵ واحد سازه خشتی جهت استفاده و اسکان مسافران نوروزی در باغ فدک تکمیل خواهد شد.

مهدی سلطان‌آقایی  با اشاره به اسکان بیش از سه هزار خانواده در ایام اوج سفر در کمپ گردشگری باغ فدک افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی باغ فدک، در فاز آزمایشی این طرح، ۵ سازه خشتی برای بازخورد گیری در اختیار مسافرین نوروزی قرار خواهد گرفت و در سال آتی این مجموعه تکمیل خواهد شد.

او گفت:در ساخت این سازه‌های گنبدی شکل، از خاک رس استفاده می‌شود که با استفاده از طرح قالب سنتی عایق دما و عایق صوتی خواهد بود.

سلطان‌آقایی افزود: این سازه‌ها دارای پنجره، روشنایی و درِ ضد سرقت خواهد بود و ارتفاع آن در بالا‌ترین نقطه‌ی محور سقف آن به ۵ متر می‌رسد.

او  گفت: ساخت این نمونه برای نخستین‌بار در شهر اصفهان اجرا می‌شود و در صورت دریافت بازخورد مناسب، می‌توان در همه اماکن گردشگری استان از آن استفاده کرد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان افزود: برای جلوگیری از نفوذ آفات و رطوبت در دیواره‌های این سازه‌ها آهک و سیمان افزوده شده تا ضمن ایجاد عایق، از کیفیت بهتری نیز برخوردار باشد.

او با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح توسعه باغ فدک گفت: برای ساخت هر یک از نمونه این سازه‌ها بیش از ۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

سلطان‌آقایی با اشاره به در نظر گرفتن محل پارک خودرو برای هر یک از این سازه‌ها گفت: مساحت داخل هر یک از این سازه‌ها در حدود ۲۵ متر مربع است که مهندسی سازه آن قابلیت کاهش و یا افزایش آن را نیز داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.