رسیدساز جعلی و ۲۰ فقره کلاهبرداری میلیاردی در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری ۲ کلاهبردار که از طریق ارائه رسید جعلی یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند، خبر داد.

سرهنگ سید جعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از تعدادی از شهروندان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد، متهمان با خرید کالا از شهروندان و ارائه رسید پرداخت وجه با استفاده از نرم افزار‌های رسیدساز جعلی از شهروندان بالغ بر یک میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای پیشگیری از وقوع جرایم مشابه، موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات صورت گرفته، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ افضلی افزود: این متهمان که غیربومی شهرستان بودند در تحقیقات بعمل آمده به ۲۰ فقره کلاهبرداری به این روش در شهر‌های بابلسر، فریدونکنار، قائم شهر اعتراف و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس بابلسر به شهروندان توصیه کرد که باید توجه داشته باشند که در معاملات و داد و ستد‌ها صرفاً به رسید ارائه شده توسط خریدار اعتماد نکرده و با فعال سازی سامانه پیامکی حساب بانکی خود و بررسی حساب بانکی از واریز وجه اطمینان حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.