در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تعطیلی یک حوزه امتحانی فرآیند برگزاری آزمون های سراسری واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد را مختل می‌کند

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی گفت: اخذ امتحان مجدد برای امتحانات سراسری به هیچ عنوان مجاز نیست.

در هفته ای که گذشت بارش سنگین و بعضا متری برف در برخی مناطق باعث مشکلاتی برای اهالی این نواحی شد. به طوری که در اردبیل مدارس و ادارات تن به تعطیلی دادند. در همین شرایط برخی دانشجویان در دوره هایی که امتحانات آن ها به طور سراسری برگزار می شد با مشکل برای حضور در جلسه امتحان مواجه شده بودند. برخی مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان با ارسال ویدیو از شرایط سخت برای عبور و مرور و رسیدن به محل برگزاری امتحان خبر داده بودند.

در همین راستا علیرضا فیض‌بخش٬ معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات واحد الکترونیکی گفت: یکی از اهداف مهم واحد الکترونیکی، تحقق عدالت آموزشی است. به واقع گام‌های مهمی در راستای محقق شدن این شعار در دانشگاه برداشته شده اند.

او ادامه داد: پذیرش دانشجو از اقصی نقاط کشور و ارائه خدمات آموزشی یکسان با حفظ استاندارد‌های بین‌المللی به همه دانشجویان نشانگر موفقیت گام‌های برداشته شده در نیل به این هدف والا است؛ بنابراین با توجه به این که پذیرش دانشجو در واحد الکترونیکی به صورت کشوری بوده و امتحانات پایان ترم این واحد دانشگاهی به صورت همزمان در حدود ۴۵ حوزه در سراسر کشور برگزار می‌شود، همه دانشجویان باید در زمان مشخص در جلسه حضور پیدا کرده و به سوالات امتحانی پاسخ دهند.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی افزود: بدیهی است که تعطیلی یک حوزه این فرایند را دچار مشکل می‌کند.

فیض بخش اضافه کرد: طبق بخشنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، اخذ امتحان مجدد به هیچ عنوان مجاز نیست. بنابراین در صورت تعطیلی یک حوزه امتحانی، امتحان مجدد برای دانشجویان آن حوزه برگزار نشده و دانشجویان متضرر خواهند شد. البته خود دانشجویان نیز مایل به این امر نبوده و خواستار شرکت در آزمون هستند.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی گفت: انجام اقداماتی مانند ایجاد کلاس‌های تعاملی، ارزیابی مستمر کلاس‌های درس، تاکید بر حضور منظم دانشجو در کلاس، برگزاری کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی به صورت حضوری در قالب مهمان شدن در سایر واحد‌های دانشگاهی برای بالابردن سطح علمی دانشجویان و دانش آموختگان این واحد است. برگزاری امتحانات به صورت حضوری نیز یکی از نقاط قوت محسوب می‌شود.

وی بیان کرد:  این واحد دانشگاهی  به منظور پیشرفت سطح علمی و تخصصی دانشجویان و همچنین ارتقای جایگاه مدرک دانش آموختگان، برخی از فرایند‌های دانشگاه از جمله برگزاری امتحانات را به صورت حضوری در نظر گرفته است.    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۹ دی ۱۴۰۲
من فارغ التحصیل واحد الکترونیکی هستم همه فارغ التحصیلان ناراضی از کیفیت هستند و مدیران دانشگاه ازاد راضی از دریافت شهریه مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۹ دی ۱۴۰۲
هر کی رو میخواین نفرین کنین بگین انشالله دانشجوی دانشگاه آزاد بشی چون استادا و کارمندا چنون بلایی سرش میارن که اشکش خوراکش بشه و تا مرز جنون میکشوننش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۸ دی ۱۴۰۲
کارمندای دانشگاه آزاد با اینکه دانشگاه نیازی به مراقبت اونا تو ایام امتحانات نداره و میتونه از بازنشسته ها استفاده کنه ولی کارمندا برای اینکه حق مراقبت بگیرن کار رو ول میکنن و میرن مراقبت و دانشجوهای بخت برگشته دو هفته آزگار پشت در ادارات علاف و سرگردان می‌مونن و کسی نیست کارهاشون رو انجام بده و اگرم دانشگاه به جای اونا مراقب بیاره چنون کارشکنی و توطئه های کثیف میکنن تا مجبور بشن اونا رو بکنن بیرون و دوباره خودشون برن و حق مراقبت بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۸ دی ۱۴۰۲
در رنکینگ دانشگاههای جهان این واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ، رتبه اول دنیا و آسیا را دارد ! خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
میرابی
۱۳:۱۲ ۲۸ دی ۱۴۰۲
رپرتاژ آگهی برای واحد الکترونیکی بود ؟ بدترین واحد دانشگاه آزاد همین واحد باصطلاح الکترونیکی دانشگاه آزاد است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۸ دی ۱۴۰۲
موقع امتحانات روز عزای دانشجوهای دانشگاه آزاده چون همه کارمندا کار و زندگی رو ول میکنن میرن مراقبت و هیچ کاری برای دانشجوها انجام نمیدن و دانشجوهای فلک زده تو ادارات دانشگاه آواره و سرگردان میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۸ دی ۱۴۰۲
به کارمندان حقوق کافی نمیدهند مجبورند از مراقبت در امتحانات هم اندکی حق الزحمه بگیرند . کارمندان رو درک کنید . مدیران دانشگاه ازاد رو خطاب قرار بدهید
آخرین اخبار