صدور بیش از ۴۰۰ گواهی مهارت در آزمون‌های جامع و ادواری جنوب کرمان

حجت الاسلام حسینی گفت: در چهل دومین دوره آزمون ادواری و اولین مرحله آزمون جامع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ فرهنگ و هنر جنوب کرمان، ۴۷۰ گواهی مهارت صادر شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان اینکه آزمون جامع و ادواری در سال طی ۳ مرحله برگزار می‌شود، گفت: در جنوب کرمان نیز همزمان با سراسر کشور آزمون‌های جامع و ادواری برگزار و در پایان گواهی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۱۵ گواهی در اولین مرحله آزمون جامع و ۵۵ گواهی در چهل دومین دوره آزمون ادواری در جنوب کرمان صادر شد، بیان داشت: تمامی مراحل این آزمون‌ها از زمان ثبت‌نام تا برگزاری و صدور مدارک و گواهینامه‌ها به صورت سامانه‌ای و هوشمند است و نتایج آزمون‌ها در سامانه آزمون هنر به نشانی honarazmoon.ir اعلام می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: این آزمون در ۲ رشته گرافیک رایانه‌ای و تصویر سازی جلوه‌های ویژه رایانه‌ای برگزار و برای کسانی که نمره قبولی دریافت کردند، گواهی صادر شد.

وی هدف از برگزاری این آزمون‌ها را إرتقای سطح سنجش و توان هنرجویان دانست و بیان کرد: هنرجویان پس از کسب نمرات لازم در آزمون، گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند که این گواهینامه، بیانگر صلاحیت مهارتی فرد بر اساس استاندارد‌های قید شده برای ارائه به آموزش و پرورش برای دریافت دیپلم است.

حجت الاسلام  حسینی با تاکید بر اینکه آزمون‌های استاندارد مهارتی بخش فرهنگ و هنر در توسعه و رشد جامعه نقش اساسی دارند، گفت: همچنین این آزمون‌ها با هدف فراگیر شدن آموزش‌های مهارتی، ارتقای سطح آموزش‌های هنری و اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر و... برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد: آزمون‌های جامع، شامل هنرجویانی می‌شود که در مراکز مهارت آموزی، یکی از مهارت‌های هنری لازم را فراگرفته اند و آزمون‌های ادواری، شامل هنرجویانی می‌شود که به شکل خودآموخته و بدون حضور در کلاس، در یکی از رشته‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر مهارت کسب کرده اند و این هنرجویان پس از شرکت در آزمون و قبولی در هر ۲ بخش تئوری و عملی می‌توانند مدارک قابل تائید آموزش و پرورش را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار