بازرسی از ۶۵۰۰ کارگاه مشمول قانون کار در کرمانشاه

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌ها صورت گرفته است.

هوشیار جوهری رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید و بازرسی ضربتی، گفت : کارگاه‌های ساختمانی به عنوان کارگاه‌های پرخطر به دلیل داشتن بیشترین حوادث با شدت بالا با اولویت پروژه‌های ساختمانی انبوه‌سازی در برنامه نظارت و بازرسی می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی انجام شده است، افزود: پس از ابلاغ نواقص عدم رعایت موارد ایمنی، در کارگاه‌های ناایمن در اسرع وقت ایمن‌سازی انجام می­‌گیرد و در صورت عدم توجه، کارفرمایان متخلف به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه؛ حفظ و صیانت از نیروی کار، ارتقا فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث شغلی را یکی از اولویت‌های این اداره‌کل برشمرد و ادامه داد: هدف اصلی از طرح ضربتی بازرسی، پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقا سطح ایمنی در کارگاه‌هاست.

وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت تمامی کارفرمایان، سازندگان، کارگران، مهندسان ناظر، مجریان، پیمانکاران و همه شرکای اجتماعی و دستگاه‌­های وظیفه‌مدار شاهد کاهش حوادث شغلی به ویژه کارگاه­‌های ساختمانی باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ دی ۱۴۰۲
سلام لطفا از شرکت‌های ایرانسل ومخابرات هم دیدن کنید که برای ما گارگر ساده به جای مشاغل سخت میریزن .به داد مابرسین شرکت قبلی که ما در آن کار میکردیم ۱۸ سال برا ی من کارگر ساده ریخته شغل من تاور من دکل‌های ایرانسل است با ارتفاع ۵۴ متر در اسمان