شرکت بیش از سه هزار نفر در ۱۵۳ دوره آموزشی کمک‌های اولیه در قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: سه هزار و ۱۶۶ نفر در ۱۵۳ دوره آموزشی کمک‌های اولیه و سه هزار و ۲۱۶ نفر در ۱۵۷ دوره آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی شرکت کرده اند.

حسین خوئینی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: ۶۷۷ دوره آموزشی از جمله کمک‌های اولیه، مناسبتی و مذهبی، آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی و دوره‌های تخصصی در ۹ ماه نخست امسال در استان با هدف آگاه سازی مردم و جامعه هدف در حوزه مسائل ایمنی و بهداشتی و افزایش دانش کارکنان هلال احمر  از سوی این جمعیت برگزار شد.

خوئینی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی بیشترین شرکت کننده را داشته است، تاکید کرد: سه هزار و ۱۶۶ شرکت کننده در ۱۵۳ دوره آموزشی کمک‌های اولیه و سه هزار و ۲۱۶ شرکت کننده در ۱۵۷ دوره آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی حضور داشتند.

وی از برگزاری دوره‌های متعدد تخصصی جهت پرورش افراد متخصص خبر داد و گفت: ۳۷ دوره تخصصی تا پایان آذر امسال برگزار شده که حاصل آن آموزش به ۹۴۸ داوطلب جمعیت هلال احمر استان بود.

خوئینی با اشاره به فعالیت ۱۰۲ خانه هلال در سطح استان که ۷۶ خانه در روستا‌ها و ۲۶ خانه هلال در شهر‌ها قرار دارند، گفت: ۱۹۷ دوره آموزشی در خانه‌های هلال با هدف ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای کمک به مدیریت بحران و کاهش خسارت‌های مالی و جانی در روستا‌ها و شهر‌های قزوین برگزار شد که ۲ هزار و ۱۹۳ داوطلب در آن شرکت کردند.

وی از همکاری جمعیت هلال احمر با اقشار و گروه‌های مختلف جامعه هدف خبر داد و افزود: امسال همچنین ۴۳ دوره آموزشی ویژه کارکنان نیرو‌های مسلح برگزار شد که به سه هزار و ۹۴۴ نیروی مسلح آموزش‌های لازم تعلیم داده شد.

وی اضافه کرد: در زنگ ایمنی مدارس نیز امسال ۱۴۳ هزار ۹۲ دانش آموز در سراسر استان به صورت عملی و تئوری آموزش کمک‌های اولیه را تجربه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.