آماده باش مدیریت بحران اردبیل در برابر وقوع زلزله/ زلزله در استان خسارتی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: ستاد مدیریت بحران استانداری اردبیل با توجه به احساس زلزله خفیف در شهرستان‌های شمالی اردبیل در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

مهدی خدمتی اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران استانداری اردبیل با توجه به احساس زلزله خفیف در شهرستان‌های شمالی اردبیل در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

او با بیان اینکه مرکز زمین‌لرزه در جمهوری آذربایجان بود، افزود: رسانه‌های جمهوری آذربایجان شدت این زلزله را که مرکز آن نزدیکی شهر شروان در این کشور ثبت شده، ۵.۱ ریشتر اعلام کردند، اما مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زمین لرزه را ۴.۹ ریشتر اعلام کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه خوشبختانه این زلزله در استان اردبیل خسارتی نداشت، گفت: این زمین لرزه مناطق وسیعی از استان اردبیل از جمله شهرستان گرمی، پارس آباد، بیله‌سوار و اردبیل را لرزاند.

خدمتی نبود آموزش را یکی از مؤلفه‌های اصلی در مدیریت بحران دانست و گفت: بیشتر تلفاتی که در مخاطرات طبیعی شاهد هستیم، ناشی از نبود آموزش است به همین دلیل آموزش اولویت اصلی در مدیریت بحران محسوب شده و با آموزش نیرو‌های محلی می‌توان حتی از میزان خسارت ناشی از مخاطرات را نیز کاهش داد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر به کانون جمهوری آذربایجان پارس آباد و برخی شهر‌های دیگر در شمال استان را نیز لرزاند.

محل وقوع این زمین لرزه کشور جمهوری آذربایجان است که در ساعت ۲۱:۳۵:۵۴ به طول جغرافیایی ۴۸.۷۷۲ عرض جغرافیایی ۳۹.۶۵۴ رخ داد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور کانون این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتر زمین در سلیان کشور جمهوری آذربایجان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.