مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس مطرح کرد؛

آشتی تبلیغات صنعت پوشاک در جشنواره مد و لباس فجر

امامی گفت: ویژگی بزرگ جشنواره مد و لباس فجر این است که بین تبلیغات مد و صنعت پوشاک با رعایت شاخص‌های فرهنگی خودمان آشتی و صلح برقرار کردیم.

سید مجید امامی، مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درمورد جشنواره دوازدهم مد و لباس اظهار کرد: عزیزان باید از این جشنواره مد و لباس فجر و از بهترین دستاورد‌های صنعت پوشاک و طراحان ایرانی در عرصه‌ی طراحی پوشاک ایرانی به ویژه پوشاک خانواده بازدید کنند که رویکرد کلی ماست.

 وی افزود: ۷هزار سال است که ایرانی پوشیدن ویژگی ایرانی هاست و نباید اجازه داد تا کالای قاچاق، اصالت هایمان که طبعاً در طراحی آن چیزی است که پوشیده ایم را ازبین ببرد. در نتیجه، جشنواره مد و لباس فجر معروف‌ترین و مهم‌ترین رویداد مد در ایران است که علاوه بر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، بیش از ۸۰ رویداد در حال رخ دادن است.

امامی گفت: در این دوره، طراحان منفرد شرکت کرده اند و بیش از ۲۲ کارگاه مودبرد در ۲۲ استان کشور برگزار شده است و نمایشگاه‌های استانی هم، خواهیم داشت و در این رویداد مد و لباس، آثاری به نمایش گذاشته می‌شوند و برترین صاحبان طاووس زرین، سیمین و بلورین در تالار وحدت تهران انتخاب می‌شوند و ویژگی بزرگ این جشنواره این است که بین تبلیغات مد و صنعت پوشاک با رعایت شاخص‌های فرهنگی خودمان آشتی دهیم و می‌توانیم لباس را تبلیغ کنیم تا مشتریان آن را بشناسند و از لباس استفاده کنند. 

مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درمورد تبلیغات برای ویژند‌ها تصریح کرد: تعدادی از آن‌ها که در حال حاضر به سعدآباد رسیده اند و می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد بیش از ۳۰ ویژند شناسنامه دار هستند که الان، لباس خود را تولید کرده اند. یعنی اگر عزیزان در شعب آن‌ها حضور داشته باشند، می‌توانند محصول خود را تهیه کنند. البته بیش از ۱۵۰ تابلوی بزرگ در سراسر شهر تهران با اسم بسیار درشت آن ویژند، به مدت حدود ۵ شب تبلیغ می‌شوند. یعنی در حوزه تبلیغات یک قدم به کمک آن‌ها آمده ایم تا ان شاءالله، یک مانتو یا مجموعه لباس اجتماعی یا لباس نوجوان خوب بتواند در تابلو‌های شهری تهران تبلیغات داشته باشد.

امامی ادامه داد: تبلیغات در تهران بسیار گران است و دوستان در شهرداری تهران که در این جشنواره مد و لباس فجر شریک هستند همه ویژند‌ها را به تبلیغ رایگان مهمان کرده اند و ان شاءالله، از این به بعد هم، قول داده اند علاوه بر تخفیف فرهنگی، یک درصدی هم برای مد و لباس و حجاب درنظر بگیرند تا جایی که اگر بتوانیم چادر جدید یک ویژند را در اقصی نقاط ایران به شکل عفیفانه و متناسب با فرهنگ و ارزش‌های خودمان تبلیغ کنیم آن چادر ۱۰ هزار مورد فروش خواهد داشت و همین موضوع باعث متعادل شدن قیمت آن می‌شود. 

مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: ما باید صنعت تبلیغات را بیشتر به صنعت پوشاک مخصوصاً صنایع عفاف و حجاب نزدیک کنیم. به این دلیل که مردم بتوانند به تولیدکنندگان واقعی دسترسی پیدا کنند و با وجود این که همه این تولیدکنندگان، حداقل یک صفحه مجازی دارند، ولی بسیاری از افراد آن‌ها را نمی‌شناسند. به همین دلیل، باید تبلیغات مد را ایرانی کنیم و بنده، نام آن را ملی شدن صنعت تبلیغات مد ایران گذاشته ام. 

او مطرح کرد: پوشاک ما ملی است و ویژند‌های بزرگی در حوزه حجاب، کت و شلوار و لباس داریم و به همین دلیل، تبلیغات ما باید متناسب با فرهنگ خودمان باشد و به خاطر این که متناسب با فرهنگ ما نبوده است تا الان، تلویزیون تبلیغات نمی‌کرده است. 

وی افزود: ما با هوش مصنوعی و استفاده از موقعیت پردازی‌های جدید که بخشی از آن‌ها را در عکس‌های دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر می‌بینید، می‌توانیم یک مانتوی زنانه را در تلویزیون تبلیغ کنیم و این منجر به افزایش و رونق اقتصاد حجاب می‌شود.

امامی یادآور شد: سعدآباد یکی از فاخرترین مکان‌های فرهنگی و هنری در ایران است و پوشاک، هنر و فرهنگ مردم ایران است و همه مردم کشور، اهل این هنر هستند و ممکن است به دلیل برخی از موارد، فردی لباسی که مرتبط با تاریخ ۷ هزار ساله ماست را نپوشد، ولی این چیزی از اصالت ملت ایران کم نمی‌کند و با آمدن طراحان لباس و ویژند‌های ملی ما شعار ما این است که ما باید صنعت تبلیغات لباس را در ایران ملی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار