۶۰ درصد تصادفات درون شهری خراسان جنوبی مربوط به بیرجند است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار فقره تصادف درون شهری در استان روی داده که ۶۰ درصد آن در شهر بیرجند بوده است.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: در این مدت ۳۶ نفر در حوادث رانندگی درون شهری استان جان خود را از دست دادند.

او افزود: اگرچه امسال تعداد کل تصادفات فوتی درون شهری ۱۵ درصد کاهش داشته، اما ۴۵ درصد متوفیان رانندگی معادل ۱۴ فوتی مربوط به مرکز استان خراسان جنوبی است و اگر مسایل ترافیکی در بیرجند کنترل شود، شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی ادامه داد: دی امسال نیز ۶ نفر بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که چهار نفر مربوط به بیرجند است.

او با بیان اینکه بیشتر قربانیان تصادفات درون شهری عابران پیاده هستند گفت: یکی از معضلات درون شهری پوشش تیره عابران پیاده است که قابل رویت در معابر نیستند و رانندگان هم دقت به جلو ندارند لذا شاهد حوادث ناگوار در این حوزه هستیم.

سرهنگ عباسی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد متوفیان رانندگی درون شهری در بیمارستان‌ها فوت شده‌اند که جای سوال دارد.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان اینکه علت عمده تصادفات در مرکز استان به خاطر برخورد با تیر برق بوده است گفت: بلوار شهید ناصری و بلوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند پرتصادف‌ترین معابر درون شهری از حیث برخورد با تیر برق است.

او یادآور شد: فهرست معابر پر حادثه درون شهری ماهانه برای شهرداری‌ها ارسال می‌شود و در حال حاضر ۹ نقطه از شهر بیرجند بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ عباسی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۱۷۱ راننده جدید امسال در استان اضافه شده است گفت: ابلاغ قانون جدید اخذ گواهینامه در کشور، خطر کم سوادی رانندگی را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با انتقاد از وضعیت روشنایی معابر درون شهر ادامه داد: انتظار می‌رود حداقل در محل‌هایی که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد، روشنایی تقویت شود، رعایت حقوق عابران پیاده از سوی رانندگان هم حایز اهمیت است.

در این نشست مقرر شد برای ساماندهی نفتکش‌ها در سطح شهر بیرجند طی یک هفته چند محل پیشنهاد و به اداره راه و شهرسازی برای در نظر گرفتن زمین ابلاغ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.