امسال حدود ۲۶ هزار تن عسل در آذربایجان‌غربی تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال حدود ۲۶ هزار تن عسل در سطح ۶ هزار و ۷۰۰ زنبورستان استان تولید شد و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شده است.

پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رتبه این استان در تعداد زنبورستان در کشور چهارم است، گفت: ۶ هزار و ۲۷۳ نفر زنبوردار در این زمینه اشتغال دارند که رتبه اول در زمینه اشتغال در کشور در بخش زنبور داری متعلق به این استان است.

وی  با اشاره به تولید حدود ۲۶ هزار تن عسل در آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: با توجه به سردسیری بودن این منطقه در زمستان زنبورستان‌ها به استان‌های گرمسیر مهاجرت می‌کنند و در بهار باز می‌گردند.

بستانچی با اشاره به صادرات فرآورده‌های زنبورعسل افزود: این موضوع موضوعی است که قابل توجه است چرا که هم اکنون بیشترین عسل کشور از این استان تولید و روانه بازار می‌شود و کیفیت عسل استان بسیار بالاست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: صادرات فراورده‌های زنبور عسل از جمله گرده گل، زهر زنبور عسل، موم، بره موم، ژله رویال هم برنامه‌هایی داریم و پارسال ۱۳۶ تن گرده گل در استان تولید شد که رتبه اول متعلق به این استان است.

وی اضافه کرد: هم اکنون صادرات زنبورعسل با کندو به کشور‌های همسایه از جمله عراق وجود دارد که درصدد افزایش این بازار‌ها و در صدد راه اندازی زنجیره ارزش تولیدات زنبور عسل هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.