جذب هزار و ۲۰۰ معلم تا سال آینده در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش با اعلام جذب ۱۲۰۰ معلم تا سال آینده در استان گفت: سهمیه ۸۱۴ نفر در آموزگاری دبیری هنر آموزی برای استخدامی، قطعی شد. 

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی امروز در نشست خبری از برگزاری شش هزار برنامه با ۴۰ عنوان در دهه فجر خبر داد و گفت: مهم‌ترین آن همایش دهه هشتادی هاست.

اکبری با اعلام افزایش سه هزار نفری دانش آموزان در خراسان شمالی گفت: امسال تعداد دانش آموزان استان ۱۹۳ هزار و ۱۷۹ شده که ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ دانش آموز ابتدایی، ۴۷ هزار و ۱۶۷ نفر متوسطه اول، ۱۳ هزار و ۴۹۹ نفر در مدارس فنی و حرفه‌ای و ۱۵۱۴ نفر در مدارس استثنایی، مشغول تحصیل هستند.

همچنین ۱۸ مدرسه در خراسان شمالی با یک معلم یک دانش آموز فعالیت می‌کنند و در مقطع ابتدایی، ۱۳۹ آموزشگاه با کمتر از ۵ دانش آموز اداره می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه به حوزه‌های فرهنگی و قرآنی دانش آموزان اهمیت داده می‌شود گفت: ۶۰ هزار دانش آموز تاکنون در حوزه‌های قرآنی کار می‌کنند.

وی با اعلام افزایش هشت درصدی جذب دانش آموزان در هنرستان ها، درباره اردو‌های راهیان نور هم گفت: تاکنون ۱۶۲۵ دانش آموز دختر، ۲۶۴ پسر و ۵۰۰ همکار فرهنگی به مناطق جنگی جنوب کشور برای آشنایی آن‌ها اعزام شده اند و تا اسفند هم ۸۰۰دانش آموز پسر به راهیان نور اعزام می‌شوند. 

مدیرکل آموزش و پرورش با اعلام جذب ۱۲۰۰ معلم تا سال آینده در آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سهمیه ۸۱۴ نفر در آموزگاری دبیری هنر آموزی برای استخدامی قطعی شد. 

۱۱۰۰ نفر هم شرایط بازنشستگی برای مهر ۱۴۰۳ دارند. 

اکبری به ثبت نام ۴۸۷۰ نفر در المپیاد‌های علمی و فرهنگی و مدارس در سال آینده اشاره کرد و افزود: ۳۸۸۰ نفر سال گذشته در المپیاد‌ها شرکت کردند که ۵۰۹ نفر حایز رتبه شدند.

وی افزود سرانه فضای آموزشی دانش آموزان در بجنورد، چهار و دو دهم متر مربع است.

برچسب ها: معلم ، جذب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.