کنجاله مورد نیاز ۳ ماه آینده تامین شد

قائم مقام وزیر جهاد گفت: بنابر آمار یک میلیون تن کنجاله سویا قابل دسترس داریم که براین اساس حداقل نیاز سه ماه آینده را تامین کردیم.

علیرضا پیمان پاک گفت: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا سه ماه آینده  نهاده‌های دامی به میزان کافی تامین شده است و درخصوص ذرت هم به دلیل حجم بالای تامین، هرکیلو محصول ۲ تا ۳ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب و حتی به صورت مدت دار عرضه می‌شود.

به گفته او، با توجه به تمهیدات اتخاذ شده از ۲ ماه پیش روند تامین کنجاله سویا شتاب گرفته به طوری‌که اکنون حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارتن کنجاله مازاد در بازارگاه منتظر خریدار است.

پیمان پاک ادامه داد: با توجه به حجم قابل توجه تهاتر کنجاله پیش بینی می‌شود که تا یک ماه آینده وضعیت عرضه تفاوتی نداشته باشد و همواره شاهد فروش اعتباری کنجاله خواهیم بود.

قائم مقام وزیر جهاد از واردات ماهانه ۴۰۰ هزارتن کنجاله سویا خبر داد و گفت: پشتیبانی امور دام ۴ کشتی معادل ۲۴۰ هزارتن در صف تخلیه دارد که ترخیص کند و یکصد هزارتن کنجاله تهاتر شده در حال پهلوگیری است.

او با بیان اینکه یک میلیون تن کنجاله سویا قابل دسترس داریم، گفت: بنابرآمار هم اکنون به واردات ۴۰۰ هزارتن کنجاله ارز تخصیص داده شده و ۶۰۰ هزارتن دیگر هم خریداری شده است که براین اساس حداقل نیاز سه ماه آینده را تامین کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۲۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
این خبر و این موقع یعنی چیزی تامین نشده و در آینده نزدیک باز به سر هم خواهند پرید و همه چرخه تولید دچار مشکل خواهد بود.
آخرین اخبار